سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اسکیزوفرنیا (فصل دو پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه ارشد) اختلال اسکیزوفرنیا در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 72 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اسکیزوفرنیا  (فصل دو پایان نامه ارشد)

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه ارشد) اختلال اسکیزوفرنیا در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اختلال اسکیزوفرنیا

این نمونهای از اخت?ل روانپریشی است. این نوع اخت??ت در ویژگیهایی چون قطع تماس با واقعیت و نبود هر گونه بینش در مورد اخت?ل، مشترکاند. این نشانهها بسیار متنوع هستند. DSM IV پنج زیرگروه را باعنوان اخت??ت روانپریشی جای میدهد؛

1. کاتاتونیایی

2. پارانویایی

3. سازماننایافته

4. نامتمایز

5. باقیمانده.

در اینجا فقط تصویر کلی این اخت?ل را در نظر میگیریم. بهطورکلی، دو نوع نشانههای بیماری در اخت??ت روانپریشی وجود دارد؛ نشانههای مثبت که متشکل از رفتارهای افراطی و نشانههای منفی که مشتمل بر کمبودهای رفتاری هستند. رفتارها میتوانند شناختی، هیجانی و روانیحرکتی باشند.

نشانههای مثبت دربرگیرندة اخت??ت فکری مانند هذیانها هستند. هذیانها افکاری هستند کهدرمورد بیشتر افراد به صورت سوءتعبیر واقعیت نمایان میشوند؛ برای مثال،هذیان تعقیب و آزار، هذیان خود بزرگپنداری یا این باور که بیگانگان افکاری را در ذهن فرد جاسازی کردهاند. افکار و بیان ک?می آنها اغلب آشفته و درهم است که به تداعیهای بدون انسجاممنتهی میشود(ازاین شاخهبهآن شاخهپریدن) یا یک حرف را بارها تکرارمیکنند. توهمات(ادراکهایی که در غیاب محرکهای خارجی صورت میگیرد)، بهویژه شنیدن صداها، یکی دیگر از اخت??ت تفکر در این گروه از بیماران است. شکل و کمیت حرکات بدنی بیمار روانپریش ممکن است افراطی باشد. هیجانها اغلب متناسب با موقعیت نیستند، برای مثال بیماربههنگام شنیدن خبر بد میخندد. نشانههای شناختی منفی ممکن است شامل تمایل به کم سخن گفتن باشد. از لحاظ هیجانی، شخصممکن است ازعدماحساس لذت خبر دهد یاهیجانات بسیاراندکی را بروز داده یا پاسخهای هیجانی نامناسب نشان دهد. گوشهگیری اجتماعی و بیارادگی که منجر به بیاحساسی میشود نیز در این گونهبیماران به چشم میخورد. حرکات ممکن است تکراری باشد یا اص?ً حرکتی وجود نداشته باشد، حالتی که به کاتاتونیا معروف است.

 

2-3-2-1- ملاک تشخیص اختلال اسکیزوفرنیا

الف علایم مشخصه: دو علامت(یا بیشتر) از علایم زیر که هر یک برای بخش قابل توجهی از زمان در یک دوره یک ماهه وجود داشته باشند.(در صورت درمان موفقیت‌آمیز، کم‌تر از یک ماه)

  • وجود هذیان
  • توهم(مثل توهمات بینائی، بویائی، لامسه و بیش از همه، شنوائی).
  • گفتار درهم‌ریخته(مثل از خط خارج شدن و گسیختگی)
  • رفتار واضحاً در هم ریخته یا کاتاتونیک
  • علایم منفی مثل عاطفه سطحی، ناگوئی، بی‌ارادگی عوارض “منفی” شامل اینهاست:
  • احساس بی تفاوتی یا بی احساسی
  • ناتوانی در تمرکز کردن و فکر کردن
  • اجتناب از تماس با افراد دیگر
  • نیاز داشتن به حفاظت

توجه: اگر هذیان عجیب و غریب وجود داشته باشد یا توهم به‌صورت صدائی که در مورد رفتار یا افکار بیمار نظر می‌دهند، یا دو یا چند صدا که با هم صحبت می‌کنند وجود داشته باشد، تنها یک معیار کافی است.

ب- اختلال عملکرد اجتماعی / شغلی: از زمان شروع اختلال برای مدت قابل‌ملاحظه‌ای یک یا چند حوزه عملکردی واضحاً به سطحی کم‌تر از میزان قبل از شروع افت کرده باشد، مثلاً در شغل، روابط بین فردی، مراقبت از خود(یا اگر شروع در دوران کودکی یا نوجوانی است، به حد مورد انتظار در دستاوردهای بین‌فردی، تحصیلی یا شغلی نرسیده باشد). عملکرد بین فردی مختل(مثل گوشه‌گیری از اجتماع، سردی و بی‌تفاوتی هیجانی، پرخاشگری، عدم تناسب جنسی).

ج- مدت علامت‌های بیماری به مدت 6 ماه به‌طور دائم باقی بماند. که حداقل یک ماه از این 1 ماه باید شامل علایم بیماری(در صورت درمان موفق‌ کم‌تر) از معیارهای الف باشد(یعنی علایم فاز فعال) و ممکن است دوره‌هائی از علایم پیش‌درآمدی و باقی‌مانده را هم شامل شود. در مدت این دوره‌های پیش‌درآمدی یا باقی‌مانده، علامت‌های اختلال ممکن است تنها به‌صورت علایم منفی یا دو یا چند علامت معیار الف به شکل خفیف باشد(مثل عقاید عجیب و تجارب ادراکی غیرمعمول).

د- رد اختلال اسکیزوافکتیو و اختلال خلقی: اختلال اسکیزوافکتیو و اختلال خلقی با علایم پسیکوتیک، کنار گذاشته شده باشند. به این ترتیب که: الف) همزمان با علایم فاز فعال بیماری هیچ‌گونه اپیزود افسردگی ماژور، مانیا یا مخلوط رخ نداده باشد) اگر همزمان با علایم فاز فعال اپیزودهای خلقی رخ داد، مدت کل آنها نسبت به مدت کل دوره‌های فعال و باقی‌مانده بیماری کوتاه باشد.

ه- رد سوءمصرف مواد/ وضعیت طبی عمومی: اختلال به‌دلیل اثر فیزیولوژیک مستقیم یک ماده(مثلاً داروی مورد سوءمصرف یا یک داروی طبی) یا یک وضعیت طبی عمومی نباشد.

و- ارتباط با اختلال فراگیر رشد: اگر تاریخچه اختلال اوتیستیک یا اختلال فراگیر رشد دیگری وجود دارد، تشخیص اسکیزوفرنی تنها در صورتی‌ اضافه می‌گردد که هذیان یا توهم بارزی به مدت حداقل یک ماه(یا در صورت درمان موفق کم‌تر) وجود داشته باشد.

طبقه‌بندی سیر طولی(تنها پس از حداقل یک سال سپری شدن شروع علایم فاز فعال می‌تواند انجام شود):

- اپیزودیک(یا حمله ای ) با علایم باقی‌مانده در بین اپیزودها(اپیزودها با ظهور مجدد علایم پسیکوتیک برجسته، تعریف می‌شوند) همچنین مشخص کنید اگر همراه است با علایم منفی برجسته.

- اپیزودیک بدون هیچ علامت باقی‌مانده در بین اپیزودها(حمله های بیماری).

- مداوم(علایم برجسته پسیکوتیک در طول دوره مشاهده وجود دارد). همچنین مشخص کنید، اگر همراه است با علایم منفی برجسته.

- اپیزود منفرد در بهبود نسبی، همچنین مشخص کنید اگر همراه است با علایم منفی برجسته
اپیزود منفرد در بهبود کامل.

- الگوئی دیگر با الگوی مشخص‌نشده است(DSMIV).

ویژگی اصلی اسکیزوفرنیای نوع پارانویایی وجود هذیانها یا توهمهای شنیداری بارز توام با حفظ نسبی کارکرد شناختی وعاطفی است. نشانه های اختصاصی اسکیزوفرنیای نوع آشفته و کاتاتونیایی(مانند گفتار آشفته، عاطفه سطحی یا نامناسب، رفتار کاتاتونیایی یا آشفته) بارز نیستند. در این نوع اسکیزوفرنیا، هذیانها معمولا به گزند و آسیب یا بزرگ منشی، یا هر دو مربوط اند، اما هذیانهایی با محتواهای متفاوت(مانند حسادت، مذهبی، یا جسمانی) نیز ممکن است روی دهند. هذیانها ممکن است متعدد باشند ولی معمولا بر محور یک موضوع یکپارچه شکل می گیرند. و توهمها نیز معمولا با محتوای موضوع هذیانی رابطه دارند. ویژگیهای همراه این اختلال شامل اضطراب، خشم، کناره گیری، و مشاجره جویی هستند. چنین فردی ممکن است در تعامل با دیگران شیوه ای برتری طلبانه و تحکم آمیز و یا یک شیوه سلسله مراتبی، رسمی یا به شدت انعطاف پذیر داشته باشد. در مقایسه با سایر انواع اسکیزوفرنیا، شروع این نوع اسکیزوفرنیا دیررس است. برخی شواهد حاکی از این است که پیش آگهی برای نوع پارانویایی، بویژه با توجه به کارکرد شغلی و توانایی زندگی مستقل، ممکن است به طور چشمگیری بهتر از سایر انواع اسکیزوفرنیا باشد(DSMIV).

 

2-3-2-2- بینش در بیماران اسکیزوفرنیا

اگرچه آگاهی از بیماری و داشتن بینش شناختی در بردارنده ی معانی ضمنی بالینی مهمی است، ولی نظریه هایی که تلاش کرده اد تغییرات بینش را توضیح دهند با حمایت های محدود و موقتی همراه بوده اند. در زمینه بینش ضعیف و علت شناسی آن در اسکیزوفرنیا سه نظریه عمده مطرح است:

نطریه اول: مربوط به دیدگاه روان پویایی است که انکار و ناآگاهی از بیماری را یک سازو کار دفاعی می داند که بدین وسیله از فرد در مقابل عزت نفس پایین که از پذیرش بیماری روانی مزمن ناشی می شود، محافظت می کرد.

نظریه های عصب-روانشناختی، بینش ضعیف را پیامد نقایص عصب شناختی که به فرایند بیماری مغزی در اسکیزوفرنیا مربوط است می دانند(لیساکر و بل، 1995).

نظریه سوم که مربوط به نظریه های بالینی است، بینش ضعیف و ناآگاهی از فرایندهای بیماری را نشانه اولیه اسکیزوفرنیا در نظر می گیرد که به طور تنگاتنگ با هذیان ها و توهم ها رابطه دارد(لیساکر و بل، 1995).

الگوهای سبب شناختی متنوع در مورد بینش شناختی، تباینی با یکدیگر ندارند و هر کدام از این نظر که ابعاد خاصی از مسأله را مورد توجه قرار می دهند، مناسب و در خور تأمل هستند.

با وجود اینکه بینش ضعیف یکی از عادی ترین نشانه های اسکیزوفرنیای حاد است، اما مفهوم بینش به طور گسترده در سال های اخیر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است(مک اوی و همکاران، 1989). به نظر می رسد اینکه بینش را در بیماران سایکوسوماتیک یک متغیر چند بعدی و پیوستاری بدانیم عاقلانه تر باشد تا اینکه آن را پدیده ای واحد در نظر بگیریم که از قانون همه یا هیچ پیروی می کند. این نگرش پیوستاری باید در مورد مفهوم سنتی آگاهی و پذیرش بیماری شخصی نیز مورد توجه قرار گیرد(دیوید، 1990). سنجش بینش باید ابعاد به هم پیوسته ای، مانند نگرش در جهت درمان روان پزشکی، توانایی در نظر گرفتن تجارب سایکوتیک به عنوان نابهنجاری، ظرفیت اسناد مجدد پدیده های و تفکیک از اسنادهای غلط و دریافت کنندگی و پذیرندگی اطلاعات اصلاحی دیگران را در بر گیرد(دیوید، 1990). در سال های اخیر، بسیاری از تحقیقات به بررسی ماهیت شناخت ها نسبت به بیماری روانی در افراد مبتلا پرداخته و میزان بین شناختی بیماران را مورد بررسی قرار داده اند.

چند مطالعه نشان داده اند که بین بینش شناختی و درجات نشانه های اسکیزوفرنیا، به ویژه علائم مثبت، رابطه معکوس وجود دارد(آمادور و همکاران، 1993؛ دیوید، 1990).

 

پیشینه پژوهش:

زاراوسکی و اسمیت[1] (2010)، در تحقیقی که روی 46 نفر بیمار روانی انجام دادند ، به این یافته درست یافتند که اسکیزوفرن ها به شدت در کنترل هیجانات و دلواپسی اضطرابی با افراد عادی دارای تفاوت هستند.

 


[1] Zurawski & Smith

 

 





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
پایان نامه مقایسه اختلالات رفتاری ، سبکهای دلبستگی و پیشرفت تحصی
پایان نامه مقایسه اختلالات رفتاری ،سبکهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 1217 ساله ی عادی و ساکن در خوابگاه در 190 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 157 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190
پایان نامه مقایسه اختلالات رفتاری ، سبکهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 12-17 ساله ی عادی و ساکن در خوابگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

پایان نامه مقایسه اختلالات رفتاری ،سبکهای دلبستگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 12-17 ساله ی عادی و ساکن در خوابگاه در 190 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست


فصل اول
کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش :
اهداف پژوهش :
فرضیه های پژوهشی :
تعاربف نظری و عملیاتی متغیرها :
فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه
1 – تعریف اختلال رفتاری
2 – اختلال عاطفی
1 -2 – تعریف اختلال عاطفی
2 -2 – طبقه بندی مشکلات عاطفی
طبقه بندی اختلالهای روانی
اختلالهای کودکی تا چه میزان رواج دارد ؟
هنجارهای اجتماعی فرهنگی
تفاوتهای مربوط به جنسیت
وضعیت روانی کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
3 -2 ‹‹ پاره ای از مشکلات رفتاری و رابطه آنها با کندی پیشرفت تحصیلی ››
5 – 2 ‹‹ برخی تکنیکهای شناسایی کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری ››
6 -2 ‹‹ دسته بندی اختلالات رفتاری و تاثیر آنها در پیشرفت تحصیلی››
مشکلات فرآیند آموزش اختلالات رفتاری
آمارها و ضرورت انجام مطالعه
دوره های مختلف مطالعات همه گیر شناسی اختلالات رفتاری
همه گیرشناسی
بررسی پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری کودکان در جهان و ایران
پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری در جهان
8 – 2 ‹‹ پاره ای از تحقیقات انجام شده در ابطه با مشکلات رفتاری و پیشرفت ››
3 – سبب شناسی اختلالات روانی 64
1 -3 – دیدگاه زیست شناختی 65
2 -3 – عوامل ژنتیک
3 -3 – دیدگاه روان پویشی
4 -3 – دیدگاه یادگیری ( رفتاری )
5 -3 – دیدگاه شناختی
6 -3 – دیدگاه انسانگرائی – هستی گرائی
7 – 3 – دیدگاه اجتماعی
4 – نظریه های راجع به نقش خانواده
1 -4 – نظریه سیستم ها :
2 -4 نظریه ارتباطات :
3 -4 – نظریه ساختی :
نظریه های سبکهای دلبستگی
2 -3 -1 نظریه های روان تحلیل گری :
2-3-2 نظریه یادگیری
2-3 -3 نظریه رفتارشناسی طبیعی
2 -3 -4 دیدگاه اتولژیک رشد کودک
2-3 -5 نظریه جان بالبی
2 – 3 -5 -1 مفاهیم اساسی نظام بالبی
کاربرد نظام بالبی برای پرورش کودک
معیارهای تشخیص دلبستگی
2 ـ5 الگوهای مختلف دلبستگی در کودکان
2ـ5 ـ1 ـ دلبستگی ایمن
2 ـ 5 ـ 2 دلبستگی نا ایمن دوسوگرا
دلبستگی نا ایمن اجتنابی
دلبستگی سازمان نایافته / جهت نایافته
مراحل تحول دلبستگی
2-7 تاثیر عامل فرهنگ بر الگوی دلبستگی
2 ـ8 عوامل موثر بر تغییر الگوی دلبستگی
2 -9 خانواده به عنوان یک نظام اجتماعی
2 – 10 مفهوم نقش ها در خانواده و رابطه ی اعضای خانواده
2 – 11 کارکرد های خانواده
2 – 12 نداشتن خانواده و اثرات آن بر فرزندان
2 – 13 پدیده بی سرپرستی و اثرات آن بر رشد روانی – اجتماعی کودک
2-14 پدیده ی بد سرپرستی و اثرات آن بررشد روانی – اجتماعی کودک
2-15 شیوه ی سرپرستی موثر برای کودکان بی سرپرست وبدسرپرست
بخش سوم : جدایی و فقدان و آثار آن برکیفیت دلبستگی مادر- کودک
2-16 تاثیرات جدایی وفقدان برتحول دلبستگی
2-17 مراحل واکنش کودک به جدایی از مادر
2-18عوامل موثر در شدت واکنش به جدایی
2-19 انواع اختلالات دلبستگی
انواع اختلالات دلبستگی مطرح شده
2 -19 – 1 نوع اول : اختلال دلبستگی بدون تعلق ( دل نابسته )
2 – 19 – 2 نوع دوم : اختلال دلبستگی نا متمایز
الف . درهم آمیختگی اجتماعی
ب . بی احتیاطی / تمایل به حادثه / خطر کردن
2 -19 -3 نوع سوم : اختلال دلبستگی بازداری شده
2 – 19 – 4 نوع چهارم : اختلال دلبستگی پرخاشگرانه
2 – 19 – 5 نوع پنجم : اختلال جابجا شده
2 – 21 پیشگیری از بروز اختلالاتت دلبستگی
2 – 22 پیشگیری در مراکز شبانه روزی
2 -22 خلاصه فصل
فصل سوم
روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
تاریخچه آزمون آزمون R-90 –SCL ( معرفی آزمون )
اعتبار و روایی تست R-90 – SCL
آزمون RAAS سبکهای دلبستگی
نمره گذاری
شیوه اجرا
روش اجرا
روش آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری درباره یافته ها
تحلیل سوال های پژوهشی حاضر به ترتیب :
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادات پژوهش
منابع فارسی :
منابع انگلیسی :

منابع فارسی :

- امر آبادی ، محمد (1378) ، بررسی وضعیت زندگی اقتصادی ، اجتماعی و خانوادگی فرزندان ترخیص شبانه روزی سازمان بهزیستی طی سالهای 1374-1365 ، تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.

- ایپکچی ، محمد حسن (1361) ، مطالعه و ارزیابی دو شیوه ی سرپرستی مشبه خانواده و شبانه روزی مستقل در تهران ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد چاپ نشده.دانشگاه تهران ، دانشکده ی علوم اقتصادی.

- احمدی ، شمس الدین (1380) ، بررسی رابطه کیفیت دلبستگی کودک ، مادر با تحول مهارتهای اجتماعی مقابله ی با تنیدگی در کودکان پیش دبستانی شهر قم ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ، دانشگاه تهران.

- پور افکاری ، نصرت الله (1373) ، فرهنگ جامع روانشناسی ، روان پزشکی (انگلیسی- فارسی) ، تهران ، انتشارات فرهنگ.

- خانجانی ، زینب (1378) ،‌بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه و نشانه های مرضی مادر با شکل گیری دلبستگی و بروز مشکلات رفتاری/ اجتماعی در سطح پیش دبستانی.رساله دکترای چاپ نشده ، دانشگاه تهران ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.

- حمیدی ، فریده (1380) ،‌بررسی ساخت خانواده و سبک دلبستگی در دختران فراری و اثر بخشی خانواده درمانی حمایتی در تغییر آنها ، دانشگاه تربیت مدرس.دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.

- پیوسته گر ، مهر انگیز (1385) ، پیش بینی اختلال دلبستگی کودکان دبستانی بر اساس سبک دلبستگی والدین.دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.

- دادستان ، پریرخ (1376) ، روانشناسی مرضی تحولی (از کودکی تا بزرگسالی) ،‌تهران ، انتشارات سمت.

- دانشیان ، مهدیه (1378) ، رابطه ی دلبستگی به والدین و همسالان با شیوه های مقابله با فشار روانی و عزت نفس دانش آموزان دختر پایه ی سوم راهنمایی و سوم دبیرستان.پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه تهران ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.

- دهقان طرزجانی ، ناهید (1376) ، بررسی کیفیت دلبستگی مادر- کودک و ارتباط آن با رشد مهارتهای (تعامل با همسالان).در کودکان پیش دبستانی شهر تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران ،‌دانکشده روانشناسی و علوم تربیتی.

- رازقی ، نرگس (1381) ، مقایسه الگوهای دلبستگی کودکان پیش دبستانی تحت حمایت مرکز شبانه روزی با کودکان تحت حمایت خانواده در شهر تهران.

- رسولی ، مریم (1379) ،‌بررسی تاثیر بازی درمانی بر تکامل اجتماعی کودکان (6-4) ساله ی دچار تاخیر تکامل اجتماعی در شیر خوارگاه آمنه.مجموعه مقالات همایش علمی مراقبت شبانه روزی از کودکان تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.

- رضا زاده ، سپهر (1375) ، بررسی عوامل روانی- اجتماعی موثر در اختلالات رفتاری نوجوانان (16-12) ساله ی راهنمایی.

- رضویون ، شایسته (1379) ، بررسی معیارهای همسر گزینی دختران مقیم در شبانه روزی حمایتی و دختران مقیم در خانواده و بررسی موانع ازدواج ، مجموعه مقالات اولین همایش علمی مراقبت شبانه روزی از کودکان تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.

- سالاری ، عباس (1380) تاثیر فقدان والدین (پدر) بر اختلالات رفتاری کودکان مقطع ابتدایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهر تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبائی.

- شعاری نژاد ، علی اکبر (1372) ، روانشناسی رشد ،‌تهران ، انشارات اطلاعات.

- عبادی ، شیرین (1375) ،‌نگاهی به مسائل حقوقی کودکان در ایران ، تهران : انتشارات کانون.

- عبادی ، شیرین (1376) ، حقوق کودک تطبیقی ،‌تهران ، انتشارات کانون.

- فطین خور ،‌شهاب (1375) ،‌بررسی رابطه اختلالات رفتاری فرزندان با شیوه های فرزند پروری مادران در بین دانش آموزان چهارم و پنجم شهر اردبیل.

- کاپلان ، هارولد ، سادوک ، بینامین و گرپ ، چک (1376) ، خلاصه ی روان پزشکی علوم رفتاری (ترجمه ی نصرت الله پور افکاری) ، تهران ، انتشارات سهراب (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1994).

- طیبی ، سیده مریم (1383) ، مقایسه اختلالات رفتاری دانش آموزان دختر با پدران معتاد و غیر معتاد در پایه تحصیلی چهارم و پنجم ابتدایی منطقه 4 ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی.

- کرین ، سی ویلیام (1375) ، پیشگامان روانشناسی رشد (ترجمه ی فربد فدایی) ،‌تهران ، انتشارات اطلاعات (تاریخ انتشار زبان انگلیسی ، 1975).

- ماسن ، پاول ؛ هنری ، کیگان ، جروم ، هستون ، آلتا ،‌کارول ؛ جین وی‌؛ کانجر ، جان (1368) ،‌رشد و شخصیت کودک (ترجمه مهشید یاسایی) تهران: نشر مرکز (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1981).

- مصلحی ، مرضیه (1373) ، بررسی وضعیت شخصیتی دختران بی سرپرست که در شبانه روزیهای سازمان بهزیستی تهران نگهداری می شوند و مقایسه آن با دختران تحت سرپرستی والدین ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، چاپ نشده ، دانشگاه تربیت معلم ، دانشکده ی روانشناسی و علوم تربیتی.

- مظاهری ، محمد علی ،‌(1378) ، الف الگوهای دلبستگی نوزادان ایرانی ، مجله روانشناسی ، شماره ی 8?

- مظاهری ، محمد علی (1378) ، ب الگوهای وابستگی کودکان پیش دبستانی ، مجله روانشناسی ،‌شماره ی12

- مظاهری ، محمد علی (1997) ، دلبستگی از دیدگاهی نظامدار ، مطالعه ای در خانواده های ایرانی ، پایان نامه ی دکتری چاپ نشده ،‌دانشکده لندن.

- مظاهری ، محمد علی (1379) ، الف فرایند متحول روانی (جزوه چاپ نشده) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

- مظاهری ، محمد علی (1379) ، با دلبستگی ناایمنی کودکا چه باید کرد (مروری بر راهبردهای پیشگیری ودرمان) ، مقاله ، تهران.

- منصور ، محمود و دادستان ،‌پریرخ (1369) ، روانشناسی ژنتیک ،‌جلد دوم ،‌تهران : انتشارات دریا.

- مهدی پور شهریور ، تیر (1379) ، تاثیر محرومیت محیطی بر رشد گفتار و زبان کودکان شیرخوارگاه مجموعه مقالات اولین همایش علمی مراقبت شبانه روزی از کودکان ، تهران : دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.

- میکاییلی ، مهر انگیز (1359) ،‌مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مرکز شبانه روزی با دانش آموزان تحت حمایت خانواده ، پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دانشکده پرستاری و مامایی.

- مرزعه شامی ، داود (1384) ،‌بررسی رابطه کیفیت دلبستگی با سازگاری دانش آموزان دبیرستان شهر قم.

- میلز ،‌آدامز (1373) ، روانشناسی کودکان محروم از پدر (ترجمه ی خسرو باقری) ،‌تهران : انتشارات تربیت (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1992).

- هلمز ،‌ح (1992) ، نظریه دلبستگی : مبانی زیست شناختی و روان درمانگری (ترجمه ،‌بشارت ،‌محمد علی ، 1378) ،‌مجله تازهای روان درمانی ، سال چهارم ، شماره 13 و 14



منابع انگلیسی :

- Bowlby.j(1969).Attachment.and loss Voll.(1)Attachment.London the hogarth press and the institute of psycho-Anlisis.

- Bowlby.j(1973).Attachment and loss.Voll (2) Separation.Anxiety and anger.Published in pelican books.

- Bowlby.j(1973).Attachment and loss.Vol.1 Separation , Anxiety and anger.

- Bowlby.j(1973).Attachment and loss Vol.(3) loss , Sadeness and depression.Basic books , New York.



مقدمه

کودکی که به دنیا می آید ممکن است عالیترین و کامل ترین امکانات رشد را دارا باشد . وی ممکن است آمادگی داشته باشد و ظرفیت آن را که به شایستگی ترین وجهی پرورده شود و برترین کمالات دست یابد . کافی است عادی به دنیا بیاید و خانواده و محیط مناسب در اختیارش قرار گیرد تا ببالد و نشو ونما یابد و جایگاه ارجمند خویش را در این دنیا بیابد . اما زندگی خانوادگی و محیط بهداشتی و آموزشی و اجتماعی و فرهنگی بسیاری از مردم جهان چنان است که دست یابی به چنین مقصودی را دشوار و گاه امکان ناپذیر می سازد . محدودیتهای محیط زندگی گروهی از کودکان چنان زیاد است که بقای آنان نیز مسیر میشود . بزرگی ارقام فقر و بیماری و مرگ در کشورهای جهان سوم لرزه بر اندام آدم می اندازد و مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان نیز که نتیجه ممکن فقر و بیماری و جهل و بد رفتاری ونابسامانی های خانوادگی و کاستیهای آموزشی و اجتماعی و فرهنگی است شدیدا مانع رشد و بالندگی و وصول آن به کمالاتی است که در خلقتشان مقدر شده است . ( منشی طوسی ، 1371 )

سال 2001 به عنوان سال بهداشت روانی اختصاص یافته است و در این سال تمام ملل جهان وظیفه دارند که سطح بهداشت روان خود ، خانواده و جامعه شان را ارتقاء دهند و با افزایش دانش بهداشت و زدودن برچسب های مخرب زمینه های این رشد را فراهم آورند. ( شاه محمدی ، 1379 )

اکنون که دوران سرنوشت ساز سازندگی و بازسازی همه جانبه کشور با شتابی فزاینده آغاز گردیده است ، زمان آن فرا رسیده است که برنامه توسعه و تامین تندرستی کودکان و ارتقاء سطح بهداشت خانواده و مدارس به عنوان بخش مهمی از سیاستهای ارتقاء بهداشت کشور و اساسی ترین حرکت در راستای تامین سلامتی نسل آینده ساز و تحقق بخش توسعه اجتماعی و اقتصادی آتیه کشور ، جایگاه و هویت واقعی خود را بازیابد . بدون تردید کاهش منابع ، امکانات و اعتبارات مالی ؛ کمبود نیروی انسانی آموزش دیده ، رشد افزون جمعیت و بحران زیست که جملگی تهدیدی جدی برای سلامتی نسل آینده است موانع و مشکلات متعددی را در مسیر تحقق اهداف فوق الذکر ایجاد خواهد کرد . حل این مشکلات راهی جز مشارکت همه جانبه نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده را باقی نمی گذارد .اما باید توجه داشت که مشارکت مردم بدون دادن آگاهی و اطلاعات به آنان تحقق نمی یابد .

راه مشارکت همه ، آگاهی همه است ( پالاهنگ، 1377 ).

گر چه پیشینه توجه به نیازها و مشکلات روانی کودکان به عنوان قشر خاص و دارای ویژگی های منحصر به فرد خود و نه به عنوان بزرگسالانی کوچک اندام به پیش از چند دهه نمی رسد ، لیکن در همین مدت کوششهای بسیاری در جهت شناخت ، تبیین و طبقه بندی و ارائه روشهای درمانی برای اختلالات دوران کودکی و نوجوانی به عمل آمده است . طبقه بندی اختلالات کودکان این سوال را مطرح می کند که ‹‹ چند نوع اختلال وجود دارد ›› ؟

سوال اساسی در همه گیر شناسی این است که چه تعداد از کودکان در جمعیت کلی دچار این اختلالات هستند؟ همه گیر شناسی با تشخیص علل یا عوامل همراه با انتشار اختلالات در جمعیت نیز سرو کار دارد اختلالات رفتاری طیفی وسیعی از مشکلات کودکی را از رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی تا رفتارهای افسرده گونه و گوشه گیری در بر می گیرد . کودکان با اختلالات رفتاری بنابر ماهیت رفتارهایشان احتیاجات روانی ، تربیتی و آموزشی متفاوتی از سایر کودکان دارند . لذا برای آموزش ، تربیت و ترمیم رفتارهای آنان لازم است چگونگی طبقه بندی این اختلالات با توجه به انواع و دشواریهای رفتاری آنان تعیین شود (عیسی زاده ، 1386).

درباره چگونگی طبقه بندی اختلالات رفتاری ، اختلاف نظرها و بحثهای گوناگون و فراوانی وجود دارد اشکالات طبقه بندی اختلالات رفتاری بنابر علل زیر می باشد :

1 – علل متفاوتی می توانند زیربنای مشکلات رفتاری مشابهی باشد و درمقابل انواع متفاوت مشکلات رفتاری می تواند از علل مشابهی حاصل آمده باشد .

2 – فراوانی و تنوع رفتارهای ناسازگارانه بسیار گسترده است .

3 – چگونگی شروع این گونه رفتارها و کیفیت رشد و پیشرفت آنان متفاوت است .

4 – میزان و درجه رشد آنان مختلف است .

5 – چگونگی پاسخ دهی این گونه رفتارها با روشهای درمانی گوناگون متفاوت می باشد . (سیف نراقی و نادری ، 1380 )

آمارهای اپیدمیواوژیک نشان داده اند که تقریبا 14 تا 20 درصد همه کودکان از بدو تولد تا 18 سالگی انواعی از اختلالات روانی را داشته و حدود 3 تا 5 درصد این گروه دارای اختلالات شدید روانی می باشند این کودکان مشکلات مهمی در سازگاری به همراه نارسایی خانوادگی – تحصیلی و روابط اجتماعی زندگی دارند ، در هر صورت کمتر از 5/1 درصد کودکان نیاز به درمان دارند . با کمال تاسف و تعجب باید بگوییم که در کشور ما به مسائل گوناگون و پیچیده کودکان به طور جدی پرداخته نشده است . این در حالی است که اختلالات عاطفی – رفتاری ، به ویژه وضعیت نامتعادل و تحول زندگی خانوادگی و اجتماعی دریکی دو دهه اخیر کشور ما بیش از هر زمان دیگری گریبانگیر گروههای وسیعی از کودکان شده است (عیسی زاده ، 1386).

نابسامانی های خانوادگی ، کمبودهای آموزشی ، پرورشی و بهداشتی ، جابه جا شدن گروههای اجتماعی و فشارهای ناشی از آن ، رشد نامعقول جمعیت ، مهاجرتهای بی رویه و آوارگی ، فقر و اعتیاد گسترده دل آزردگی و افسردگی و پرخاشجویی و شکوه گراییهای حاصل از غیبت و فقدان سرپرست در بسیاری از خانواده ها و همچنین ناآگاهی های دیرپای والدین کودکان برای مقابله علمی عاقلانه با فشارهایی که زندگی جدید و ناآشنا و پیچیده کنونی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روانهای حساس و پذیرایی خردسالان وارد می آورد . و بسیاری عوامل مهم دیگر سبب شده است که اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان وسعت بی سابقه ای بیابد . ( استارت ، لوریا،[1] 1998 نقل از عیسی زاده ، 1386).

درچنین وضعیتی جا دارد که پژوهشگران و متخصصان تعلیم و تربیت و روانشناسی کودک هر چه نیرو و دانش و تجربه در توان و هر چه شور وشوق و دلسوزی در جان دارند به کار گیرند و بر این دشمن مهلک درونی بشورند و کمک کنند تا اختلالهای جانکاه عاطفی را از دلهای آسیب پذیر کودکان معصوم و دوست داشتنی بیرون کنند و رشد شخصیت سالم و متعادل آنان را امکان پذیر سازند .





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
پایان نامه مقایسه هوشبهر پسران با تولد طبیعی و پسران با تولد سزا
پایان نامه مقایسه هوشبهر پسران با تولد طبیعی و پسران با تولد سزارین، سنین 127 ساله در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 6887 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86
پایان نامه مقایسه هوشبهر پسران با تولد طبیعی و پسران با تولد سزارین ، سنین 12-7 ساله

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

پایان نامه مقایسه هوشبهر پسران با تولد طبیعی و پسران با تولد سزارین، سنین 127 ساله در 86 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست

چکیده :
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهداف پژوهش
اهمیت پژوهش و ضرورت پژوهش
سؤالات و فرضیات پژوهش
تعریف واژه ها:
هوش:
تعریف عملیاتی هوشی
تعریف عملیاتی زایمان طبیعی:
تعریف عملیاتی زایمان سزارین:
فصل دوم :
مرور منابع علمی
مقدمه :
مفهوم هوش:
تعریف های هوش:
نظریه های هوش:
نظریه روان سنجی
نظریه عصبی ـ زیستی:
نظریه رشدی هوش:
نظریه شناختی و پردازش اطلاعات
مفهوم هوش در نظریه پیاژه :
نظریه دو عاملی اسپیرمن:
نظریه دو سطحی جنسن:
نظریه توانایی های ذهنی نخستین ترستون:
نظریه ساخت ذهنی گیلفورد:
هوشبهر یا IQ:
تفسیر هوش بهرها:
توزیع نمرات هوش بهر:
عوامل مؤثر بر هوش:
عوامل محیطی:
سـن :
جنس (زن یا مرد بودن فرد)
تعریف زایمان طبیعی :
شروع زایمان
مراحل مختلف زایمان:
تولد نوزاد:
مرگ و میز نوزادان :
تاریخچه سزارین:
تاریخچه سزارین در ایران:
علت سزارین:
تا چند بار عمل سزارین انجام می گیرد:
انواع سزارین:
آیا زایمان طبیعی بعد ازعمل سزارین امکان دارد؟
خطرات عمل سزارین:
فراوانی انجام سزارین:
علل افزایش عمل سزارین:
فصل سوم
روش تحقیق :
جامعه آماری :
نمونه و روش نمونه گیری:
ابزار پژوهش
روی جمع آوری اطلاعات:
متغیرهای پژوهش:
روش آماری:
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه :
تجزیه و تحلیل داده ها:
محاسبات آماری :
فصل پنجم
نتیجه گیری:
محدودیتهای تحقیق
پیشنهاداها:
فهرست منابع علمی
پیوستها

فهرست منابع علمی

1- اتکینسون ریتال، اتکینسون ریچارد، هیلگارد ارنست: زمینه روانشناسی، جلد دوم، ترجمه : دکتر محمدتقی براهنی، تهران، انتشارات رشد، 1382?

2- احدی حسن: بنی جمالی شکوه السادات : علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید، تهران، انتشارات دانشکده علامه طباطبایی، 1380?

3- بهرامی هادی : روانشناسی مرضی کودک، تهران، انتشارات دواوین، 1382?

4- آزمونهای روانشناسی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، 1381?

5- پارسا محمد: زمینه روانشناسی ، تهران، انتشارات جمعیت، 1372?

6- دایزافسکی تئودوزیوس: نژاد، هوش، شخصیت؛ ترجمه: محمود بهزاد، تهران، انتشارات پویش، 1375?

7- دلاور علی: احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات سخن، 1380?

8- رابینسون نانسی ام، رابینسون هالبرت بی : کودک عقب مانده ذهنی، ترجمه : فرهاد ماهر، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی، 1377?

9- سرمد زهره، بازرگان عباس، حجازی الهه : روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه، 1384?

10- سیف علی اکبر : روانشناسی پرورشی، تهران، انتشارات آگاه، 1383?

11- شاملو سعید: بهداشت روانی، تهران، انتشارات سهامی مهر، 1370?

12- شریفی حسن پاشا: نظریه ها و کاربرد آزمونهای هوش و شخصیت، تهران، انتشارات سخن، 1379?

13- شریفی حسن پاشا، شریفی نسرین: روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران انتشارات سخن، 1380?

14- عبدالعلیان معصومه: مراقبت های پرستاری در دوران بارداری، بابل، انتشارات پروین، 1375?

15- عظیمی سیروس: اصول روانشناسی عمومی، تهران، انتشارات صفار، 1382?

16- فروغی شعاع: 9 ماه انتظار (آبستنی و مراقبت های قبل و بعد از زایمان)، تهران، انتشارات مولوی، 1368?

17- کاپلان پاول اس: روانشناسی رشد، ترجمه : مهرداد فیروزبخت، تهران، انتشارات مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، 1381?

18- کانینگهام مک دونالد، کنت، لونو، گیلز ترپ: بارداری و زایمان ویلیامز جلد اول و دوم، ترجمه: حمید جزایری، تهران، انتشارات گلبان، 1376?

19- کندال فلیپ سی: اختلالات کودکی، ترجمه : مهردارد کلانتری و مسعود گوهری انارکی، اصفهان، انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، 1382?

20- گنجی حمزه: آزمونهای روانی، تهران، انتشارات ساوالان، 1381?

21- ماسن پاول هنری، کیگان جروم، موستون آلتاکارول، وی کانجر جان جین: رشد و شخصیت کودک، ترجمه : مهشید یاسایی، انتشارات مرکز، 1383?

22- مهری فرخنده: پرستاری و بهداشت مادران و نوزادان، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی، 1371?

هارلی راجرز: فقر و کم هوشی و رابطه آنها، ترجمه : نصراله پورافکاری، تهران،

مقدمه :

هوش یکی از جالبترین نیروهای روانی است که موضوع بحث ما در این فصل است. روان شناسان هوش را به صورتهای مختلف تعریف کرده اند. زیرا، هنوز نتوانسته اند در یک تعریف جامع با هم توافق کنند اما همه آنها در این خصوص اتفاق نظر دارند که هوش شیء یا یک وجود عینی مستقل واحدی نیست. برای مثال : نمی توان جمجمه ای را باز کرد و هوش را به دیگری نشان داد. هوش هنگامی ادارک می شود که فرد در موقعیتهای گوناگون رفتارهای خاصی را از خود ابراز نماید(پارسا، 1372).

بنابراین در این فصل سعی شده تعاریف مختلف هوش، ماهیت هوش و دیدگاههای مختلف مکاتب روانشناسی به صورت خلاصه مطرح شود. همچنین بحثی پیرامون عواملی که می تواند در هوش فرد تأثیر بگذارد.

خانواده نخستین و اساسی ترین محرک برای رشد توانای کودک در همه مهارتها از جمله، قدرت عاطفی، رشد هوش، کیفیت اخلاقی و روحی، جسمی و غیره است و خانه تا مدتی دراز تنها دنیای کامل یک طفل است و کیفیت زندگی در این دنیا برای کودک خیلی اهمیت دارد. اگر کودک از بدو تولد بقدر کافی در تمام زمینه ها برانگیخته نشودف قدرت هوشی او پژمرده خواهد شد (راجرز، 1363).

از جمله زمانهایی که خانواده و بخصوص مادر می تواند نقشی مؤثر در رشد هوشی فرد داشته باشد، زمان قبل از تولد و هنگام تولد است. یکی ازعواملی که هنگام تولد می تواند در هوش فرد تأثیر بگذارد نحوه تولد کودک است که به صورت طبیعی متولد شده یا به صورت سزارین. از این رو در این فصل توضیحاتی پیرامون هر دو نوع زایمان آورده شده تا آشنایی بیشتری صورت گیرد.

مفهوم هوش:

همچنان که افراد بشر از نظر شکل و قیافة با یکدیگر تفاوت دارند، از نظر خصایص روانی مانند هوش، استعداد رغبت و دیگر ویژگیهای روانی و شخصیتی نیز بین آنان تفاوت های آشکار وجود دارد.

از آنجا که شیوه برخورد افراد با موقعیتهای مختلف زندگی روزمره و توانایی آنان در حل مسائل زندگی نشانگر سطوح مختلف تواناییهای آنهاست، لذا متفکران و دانشمندان گونه ای از استعداد یا توانایی کلی را که لازمه موفقیت در این موقعیتهاست مورد توجه قرار داده اند. عامه مردم هوش را توانایی یادگیری، درک موقعیتهای جدید، و برخورد صحیح با موقعیتها می دانند. در بیان روزمره، شخص با هوش با صفتهایی مانند دقیق، زیرک، تیزبین، برجسته و مانند اینها توصیف می شود. برعکس شخص کم هوش با صفتهای مانند کند، دیرآموز، کودن و غیره مشخص می گردد.

کوششهایی که برای تدوین یک تعریف دقیق از هوش به عمل آمده اغلب با مشکل مواجه بوده و به تعریف های بحث انگیزی منجر شده است. دلیل این امر آن است که هوش یک مفهوم انتزاعی است و در واقع هیچگونه پایه محسوس ، عینی و فیزیکی ندارد. هیچ نقطه ای در مغز انسان وجود ندارد که بتوان آن را جایگاه هوش دانست. اصطلاح هوش فقط نامی است که به فرآیندهای ذهنی فرضی یا مجموعه رفتارهای هوشمندانه اطلاق می شود و نظریه های هوش در عمل نظریه های مربوط به رفتار هوشمندانه است. چنین رفتاری شامل تواناییهای مختلف و دیگر متغیرهای شخصیتی است که از فردی به فرد دیگر تفاوت می کند(پاشاشریفی، 1379) اکثر روانشناسان هوش را توانایی سازگاری می دانند، اما هر نوع سازگاری نمی تواند به معنای فعالیت هوش باشد. برای اینکه سازگاری به عنوان فعالیت هوش به حساب آید، لازم است صاحب آن فعالیت به طور ارادی وارد عمل شود: سازگاری های حاصل از قوانین فیزیکی یا شیمیایی (مثل سازگاری با نور، گرما، سرما، مواد غذایی و …) یا سازگاری های نوع گیاهی یا سازگاری حیوانات پست، جز رفتارهای هوشی به حساب نمی آید. هوش یعنی سازگاری فعّال و آگاهانه با محیط نه سازگاری انفعالی، به عبارت دیگر هوش موجب می شود که فرد در خود و محیطی که با آن سازگار می شود اصلاحاتی به وجود آورد. هوش موجب سازگاری جزئی و کلی فرد می شود. البته موقعیتهایی که فرد با آنها سازگار می شود باید تازه یا نسبتاً تازه باشند توانایی سازگاری تا اندازه ای فطری و اختصاصی است. از بدو تولد حضور دارد و برحسب نوع حیوان تغییر می کند. امّا سازگاری فقط در موقعیتهایی به وجود می آید که فرد در آن موقعیتها قرار می گیرد، بنابراین، به محیط وابسته است. سازگاری، به همراه رشد فرد، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ، متحول می شود.

بنابراین می توان هوش را چنین تعریف کرد: توانایی سازگاری آگاهانه و فعال با موقعیتهای تازه یا نسبتاً تازه ای که فرد با آنها رو به رو می شود(گنجی، 1381).





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
پایان نامه مطالعه اصول و روشهای مورد استفاده در عملیات آماری داد
ئانلود پایان نامه مطالعه اصول و روش‌های مورد استفاده در عملیات آماری داده‌ها در رشته‌های مختلف علوم رفتاری بخصوص روان‌شناسی در 204 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 204
پایان نامه مطالعه اصول و روش‌های مورد استفاده در عملیات آماری داده ها در رشته‌های مختلف علوم رفتاری بخصوص روان‌شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

پایان نامه مطالعه اصول و روش‌های مورد استفاده در عملیات آماری داده‌ها در رشته‌های مختلف علوم رفتاری بخصوص روان‌شناسی در 204 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب :


پیشگفتار

فصل اول ـ تعاریف مقدماتی h

1-1کج فهمی‌های رایج در مورد علم آمار

2-1کج فهمی‌ رایج آمار، به عنوان علم سرشماری

3-1کج‌فهمی رایج آمار، به عنوان علم کمیت

4-1کج‌فهمی رایج آمار ، به عنوان علم تخصصی

5-1تعریف علم آمار

6-1آمار توصیفی و استنباطی

خلاصه فصل

چارت فصل اور

خودآزمایی

سوالات چهارگزینه‌ای



فصل دوم ـ مفهوم‌سازی متغیر

1-2 جایگاه ویژه متغیر

2-2 متغیر کمی و کیفی

3-2 متغیر پیوسته و گسسته

4-2 متغیر مستقل و وابسته

5-2 متغیر کنترل و ویژگی ثابت

6-2 متغیر تعدیل‌کننده و تصادفی

خلاصه فصل

چارت فصل دوم

خودآزمایی

سوالات چهارگزینه‌ای



فصل سوم ـ مفرضه‌های اندازه‌گیری

1-3 اندازه‌گیری

2-3 ویژگی‌های مقایس‌های اندازه‌گیری

3-3 انواع مقیاس‌های اندازه‌گیری

4-3 ارزشیابی تشخیصی

5-3 ارزشیابی تکوینی

6-3 ارزشیابی تراکمی

خلاصه فصل

چارت فصل سوم

خودآزمایی

سوالات چهارگزینه‌ای



فصل چهارم ـ نمایش ارقامی

1-4 داده‌های تجربی و آماری

2-4 اهمیت جدول‌بندی داده‌ها

3-4 توزیع فراوانی ساده

4-4 توزیع فراوانی نسبی و نسبی درصدی

5-4 جدول توزیع فراوانی گروهبندی شده

خلاصه فصل

چارت فصل چهارم

خودآزمایی

سوالات چهارگزینه‌ای



فصل پنجم ـ نمایش تصویری

1-5 اهمیت نمایش تصویری داده‌ها

2-5 نمودار دایره‌ای

3-5 نمودار میله‌ای

4-5 نمودار چند ضلعی

5-5 نمودار فراوانی تراکمی

6-5 نمودار هسیتوگرام

خلاصه فصل

چارت فصل پنجم

خودآزمایی

سوالات چهارگزینه‌ای



فصل ششم ـ توزیع‌های نظری

1-6 توزیع‌های نظری و تجربی

2-6 توزیع نرمال

3-6 کشیدگی مثبت و کشیدگی منفی

4-6 کجی مثبت و کجی منفی

5-6 توزیع U ،J و L شکل

6-6 توزیع مربع و مستطیل شکل

خلاصه فصل

چارت فصل ششم

خودآزمایی

سوالات چهارگزینه‌ای



فصل هفتم ـ شاخصآهای گرایش مرکزی

1-7 مفروضه شاخص‌های گرایش مرکزی

2-7 نما و ویژگی‌های آن

3-7 میانه و ویژگی‌های آن

4-7 میانگین حسابی و ویژگی‌های آن

5-7 انواع میانگین

6-7 نکتی در زمینه شاخص گرایش مرکزی میانگین

7-7 مقایسه و کاربردهای نما، میانه و میانگین

خلاصه فصل

خودآزمایی

سوالات چند گزینه‌ای



فصل هشتم ـ شاخص‌های پراکندگی

1-8 دامنه تغییرات

روش محاسبه دامنه تغییرات

2-8 انحراف دهکی

3-8 انحراف پنجکی

4-8 انحراف چارکی

5-8 انحراف متوسط

6-8 واریانس

7-8 انحراف استاندارد

8-8 مقایسه و کاربرد شاخص‌های پراکندگی

خلاصه فصل

خودآزمایی

سوالات چند گزینه‌ای

سوالات تشریحی



فصل نهم ـ منحنی استاندارد

1-9 مفهوم توزیع نرمال

2-9 ویژگی‌های توزیع نرمال

3-9 منحنی استاندارد و ویژگی‌های آن

4-9 سطوح زیر منحنی استاندارد

5-9 تبدیل نمره Z به دیگر مقیاسهای استاندارد

6-9 کاربرد جدول Z

خلاصه فصل

خودآزمایی

سوالات چند گزینه‌ای



فصل دهم ـ ضریب همبستگی

1-10 نمودارهای پراکندگی

2-10 جهت همبستگی

3-10 میزان همبستگی

4-10 انواع ضریب همبستگی

5-10 ضریب همبستگی پیرسون

6-10 ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن

8-10 تفسیر ضریب همبستگی

خلاصه فصل

چارت فصل دهم

خودآزمایی

سوالات چندگزینه‌ای



پاسخ خودآزمایی و سوالات چهارگزینه‌ای

خودآزمایی فصل اول

سوالات چهارگزینه‌ای فصل اول

خودآزمایی فصل دوم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل دوم

خودآزمایی فصل سوم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل سوم

خودآزمایی فصل چهارم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل چهارم

خودآزمایی فصل پنجم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل پنجم

خودآزمایی فصل ششم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل ششم

خودآزمایی فصل هفتم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل هفتم

خودآزمایی فصل هشتم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل هشتم

خودآزمایی فصل نهم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل نهم

خودآزمایی فصل دهم

سوالات چهارگزینه‌ای فصل دهم







نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
پایان نامه مقایسه خود پنداره دختران و پسران نوجوان
پایان نامه مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان در 117 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 701 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117
پایان نامه مقایسه خود پنداره دختران و پسران نوجوان

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

پایان نامه مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان در 117 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست

فصل 1
مقدمه
1-1 بیان مسئله
2-1 پرسشهای پژوهش
3-1 ضرورت پژوهش
4-1 اهمیت پژوهش
5-1 فرضیات پژوهش
6-1متغیرها و تعاریف آن
فصل 2
مقدمه
الف : ادبیات و نظرات خودپنداره:
1-2 خود و تعریف آن
2-2 تاریخچه کشف مفهوم خود
3-2 انواع خود
4-2فرآیند تشکیل خود، خودپنداره و ادراک آن
5-2نظریه‌های “خود” و خودپنداره
5-2-1 خود در دیدگاه فروید
5-2-2 خود از دیدگاه آدلر
5-2-3 خود در دیدگاه آلبرت الیس
5-2-4 خود از دیدگاه اریک برن
5-2-5 خود از دیدگاه یونگ
5-2-6 خود از دیدگاه گلاسر
5-2-7 خود از دیدگاه راجرز
5-2-8 خود از دیدگاه مدل انگیزشی
5-2-9 خود از دیدگاه کوپر اسمیت
5-2-10 خویشتن از دیدگاه آلپورت
عزت نفس از دیدگاه اسلام
نیازهای مرحله نوجوانی
ب: تحقیقات انجام شده در مورد خودپنداره
فصل 3
مقدمه
1-3 جامعة آماری و ویژگی آن
2-3 نمونه و ویژگیهای آن
1-2-3 روش نمونه‌گیری
3-3 ابزار پژوهش
1-3-3 آزمون خودپنداره راجرز
2-3-3روایی و پایایی ابزار پژوهش
4-3روش اجرای آزمون
5-3نمره‌گذاری آزمون
6-3روش جمع‌آوری داده‌ها
7-3 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل 4
جداول و نمودارها
فصل 5
مقدمه
1-5 خلاصه تحقیق
2-5 محدودیت ها
3-5 پیشنهادات
منابع و پیوست ها

 

فهرست منابع

 

الف : منابع فارسی

1- آزاد ، حسین (1368) ” روانشناسی مرضی کودک” ، تهران ، انتشارات پاژنگ ، چاپ دوم .

2- اردبیلی ، یوسف (1376) ، ” اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش” ، انتشارات بعثت

3- اردبیلی ، یوسف (1374) ، راهنمایی و مشاوره حرفه‌ای و روشهای کسب و کاربرد اطلاعات شغلی” ، نشر فهیم .

4- ارسطوی ایرانی ، هایده (1372) ، ” بررسی ارتباط خودپنداره با جنسیت و پیشرفت تحصیلی” پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

5- اسدی ، محمد (1374) ، ” هنجاریابی خودپنداره پیرز هاریس در نزد دانش‌آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی استان کرمان” پایان نامه کارشناسی ارشد.

6- اکبرزاده ، نسرین ، (1376) ، ” گذر از نوجوانی به پیری” ، انتشارات دانشگاه الزهرا(س)

7- براندن ، ناتانیل ، (1371) ، ” روانشناسی حرمت نفس” ، ترجمه جمال هاشمی ، انتشارات شرکت سهامی انتشار.

8- براندن ، ناتانیل ، (1379) ، ” روانشناسی عزت نفس” ، ترجمه مهدی قراچه باغی ، چاپ اول ، نشر نخستین.

9- بیابانگرد ، اسماعیل ، (1373) ، ” روشهای افزایش عزت نفس در نوجوانان”.

10- بیابانگرد ، اسماعیل ، (1371) ، ” روانشناسی نوجوانان” چاپ دوم ، نشر فرهنگ اسلامی ، چاپ دوم

11- پوربختیار ، حسین ، (1372) ، ” بررسی گرایشهای تحصیلی و شغلی نوجوانان دختر و پسر سال سوم راهنمایی و مقایسه با آرزوها و علایق والدین” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی.

12- پرکی ، ویلیام ، (1378) ، ” خودپنداری و موفقیت تحصیلی” ، ترجمه سید محمد میرکمالی ـ تهران ، نشر سیطرون.

13- تقی زاده ، فاطمه ـ (1378) ، ” اعتباریابی فرم کوتاه ریت سنج تحصیلی ـ شغلی برای دختران دانش‌آموز سال اول دبیرستان استان قم” پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س)

14- جعفری ، پروین ، (1372) ، ” بررسی ارتباط خودپنداره با جنسیت و پیشرفت تحصیلی” ، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشکده تعلیم و تربیت .

15- حکیم آرا ، محمد علی ، (1374) ، ” هنجارهایی سیاهه خودپژوهشی شغلی هالند در میان دانش‌آموزان سالهای سوم راهنمایی و اول دبیرستان” ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد ، داشنگاه تربیت مدرس.

16- حمزه‌ای ، مهوش ، (1376) ، ” هنجاریابی آزمون شغلی ـ شخصیتی هالند در ارتباط با رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان دختر تهران ” ” پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهرا (س) .

17- حمزه‌لویی ، فاطمه ، (1375) ، ” بررسی تاثیر خودپنداره بر عملکرد دانش‌آموزان دختر سال سوم دبیرستان” ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س).

18- خلیلی ، اکرم ، (1375) ، ” بررسی عوامل اجتماعی موثر بر خودپنداره و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان “ ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهید بهشتی.

19- دلاور، علی ، (1367) ، روشهای آماری در علوم تربیتی ” ، انتشارات دانشگاه پیام نورد.

20- لاجرز ، کارل ، (1369) ، ” درآمدی بر انسان شدن ” ، ترجمه قاسم قاضی.

21- روحانی ، فرشته (1359) ، ” رابطه خودپنداره و عوامل تشکیل‌دهنده آن با موفقیت تحصیلی” ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.

22- ساعی ، علی ، (1374) ، ” تاثیر عوامل اکتسابی بر موفقیت آموزشی افراد در آزمون ورودی دانشگاه و درون دانشگاه” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس.

23- شرترز ، بروس ئی ، (1371) ، ” بررسی و برنامه‌ریزی زندیگ شغلی و تحصیلی” ، ترجمه طیبه زندی پور ، تهران ، انتشارات فردوس ، چاپ سوم .

24- شفیع‌آبادی ، عبدالله ، (1375) ، ” راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه‌ای و نظریه‌های انتخاب شغل” ، تهران ، انتشارات رشد ، چاپ سوم .

25- شفیع‌آبادی ، عبدالله ، (1377) ، ” راهنمایی تحصیلی و شغلی ” ، انتشارات پیام نور، چاپ هفتم.

26- شفیع‌آبادی ، عبدالله ، (1366) ، ” فنون و روشهای مشاوره ” ، تهرن انتشارات رز، چاپ سوم.

27- شفیع آبادی ، عبدالله ، (1377) ، ” روشهای مشاوره و روان درمانی”، نشر دانشگاهی ، چاپ ششم .

28- طلایی عبدی ، حسن ، (1367) ، ” پیشرفت تحصیلی و ارزشهای اجتماعی و آرزوهای شغلی در فرهنگ قشرهای دانش‌آموزان چهارم متوسط شهر خرم‌آباد”، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

29- عبدلی ، قوام شهیدی و آکین چی ، (1374) ، بررسی رابطه تیپ شخصیتی با رشته تحصیلی در بین دانشجویان دختر” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهرا(س) .

30- عراقی ، نسرین ، (1377) ، ” بررسی رابطه تیپ شخصیتی با هویت شغلی دانش‌آموزان پیش دانشگاهی” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهراء (س) .

31- عوض‌زاده ، عزیز (1375) ، ” بررسی راطه بین تیپهای شخصیتی و گرایش شغلی دانش‌آموزان نظام جدید آموزش متوسطه شهرستان گچساران” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبائی.

32- کانفیلد ولز، (1379) ، ” افزایش خودپنداره دانش‌آموزان در مدارس” ، ترجمه سوسن سیف، انتشارات دانشگاه الزهراء (س) .

33- محسنی ، نیک چهره ، (1375) ، ” ادراک خود” ، انتشارات بعثت.

34- مشکی ، مهدی ، (1378) ، ” بررسی میزان تاثیر آموزش مشکل‌گشایی برخودپنداره نوجوانان پسر دبیرستانهای گناباد در سال 1378″ ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس.

35- مصفا، محمد جعفر، (1365) ، ” تفکر زائد” ، تهران ، چاپ سوم .

36- ممتاز ، شهلا ، (1375) ، ” ارزشهای شغلی دانشجویان با رشته‌های تحصیلی در دانشگاههای دولتی شهر تهران ” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهراء (س) .

37- منصور ، محمود ، (1358) ، ” احساس کهتری” ، تهران ، انتشارات رشد.

38- مهدی‌زاده هنرمند ، مهناز ، (1375) ، ” بررسی تاثیر شناخت درمانی در کاهش افسردگی و افزایش هماهنگی مولفه‌های خودپنداره” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس.

39- میرباقری، مزدیک ، (80-1379) ، ” بررسی تاثیر بحث گروهی بر سطح پرخاشگری و سطح خودپنداره دانش‌آموزان دبیرستانهای منطقه 6 تهران در سال 80-1379 ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس.

40- نصیری ، نوباوه و داوری ، (1374) ، ” بررسی ارتباط تیپ شخصیتی دانش‌آموزان دختر با رشته‌های تحصیلی” ، پایان نامه کارشناسی ، دانشگاه الزهراء (س)

41- هالند ، جان ، ال ، (1376) ، حرفه مناسب شما چیست؟ ” ترجمه سیمین حسینیان و سیدمنور یزدی، تهران ، انتشارات کمال تربیت ، چاپ دوم.

 

مقدمه :

 

بعد از یک دهه غفلت، خودپنداره از محبوبیت و معروفیت برخوردار شد و توسط محققان و پژوهشگران مورد توجه قرار گرفت. خودپنداره به عنوان مجموعه سیستم دینامیکی، سازماندار و پیچیده‌ای از عقاید و نگرشها و ادراکات آموخته شده هر فرد تعریف می‌شود. خودپنداره متفاوت از عرت نفس و خودسنجی است.

عزت نفس یعنی اعتماد کردن به توانمندی ذهن و به توانایی خود در اندیشیدن، خودپنداره به معنای شناختن تواناییها و ویژگیهای خود می‌باشد. اگر موضوع را بسط دهیم می‌توانیم بگوییم خودپنداره به معنای شناختن تواناییها و عزت نفس به معنای توانایی یاد گرفتن، انتخابهای درست، تصمیمات بجا و برخورد درست با تغییرات است.

فواید عزت نفس برای جوانان خیلی مهم است. مهم‌ترین فایده‌اش این است که نوجوانی که عزت نفس زیاد دارد، در طی این زمان مناسب یعنی زمانی که برای بزرگسالی آماده می‌شود و هنوز ناگزیر نیست تمام مسئولیت‌های زندگی‌اش را به عهده بگیرد. بیشترین فرصت را برای پی بردن به هویت خویش به دست خواهد آورد.

سایر آثار عزت‌نفس که موجب تقویت توانایی‌های فرد برای زندگی آینده‌اش می‌شود عبارتند از:

روشن شدن توانایی‌های فردی، منابع، علایق و جهت‌های خویشتن، یعنی فردی که منابع خود را می‌شناسد و به آنها توجه دادر، فرصت‌ها را غنیمت خواهد شمرد و از آنها استفاده خواهد کرد. موثر بودن و احساس رضایت‌مندی کردن در روابط میان فرد، یعنی نوجوانی که یاد می‌گیرد چگونه به نحو موثر با دیگران روابط برقرار کند، توانایی زیادی خواهد داشت که در طول زندگی نیازهای فردی و اجتماعی‌اش را برآورده کند.

روشن شدن جهت یعنی : نوجوانی که اعتماد به نفس دارد بهتر می‌تواند راه‌های گوناگون را بسنجد و مناسب‌ترین آنها را برای دوره بزرگسالی برگزیند.

سودمندی شخص در خانه، در مدرسه، در کارش در آینده یعنی : نوجوانی که احساس می‌کند با کفایت و ارزشمند است میل دارد پا به میدان عمل بگذارد و بیاموزد که چگونه به نحو موثر و مفیدی از وقتش استفاده کند. (هریس کلمز و دیگران ، ترجمه پروین علیپور، 1381، ص 35)[1]

 





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
ترجمه مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان و بهبود سیستم توزیع در حضور ت
ترجمه مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان و بهبود سیستم توزیع در حضور تولید پراکنده
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 898 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
ترجمه مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان و بهبود سیستم توزیع در حضور تولید پراکنده

فروشنده فایل

کد کاربری 6
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: Reliability evaluation and enhancement of distribution systems in the presence of distributed generation based on standby mode

عنوان فارسی مقاله: ارزیابی قابلیت اطمینان و بهبود سیستم توزیع در حضور تولید پراکنده بر اساس حالت آماده به کار

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 19500 تومان

چکیده ترجمه :

در این مقاله روش تکمیلی بر اساس ارزیابی قابلیت مورد اطمینان و بهبود تصمیم های پراکنده D-J ارائه شده است حالت آماده به کار در بهره برداری از DJ برای این منظور در نظر گرفته شده است قابلیت اطمینان از سیستم ، با توجه به بهینه سازی در شکست در هر یک از بخشهای با محدودیت های زیر مواجه است .

نرخ شرکت و یا تعمیر و شاخص های قابلیت اطمینان

مشتری و انرژی یعنی SAIDI و AFNS تکامل ویرایش DE در بهینه سازی PSO و هماهنگی PSO بر اساس توسعه الگوریتم های محاسباتی بوده اسیت طراحی و توسعه در یک سیستم توذیع نمونه اجرا شده است.

کلمات کلیدی :سیستم توزیع: شاخص قابلیت اطمینان ، نرخ خراب، مدت تعمیر ، تکامل دیزاینس PSO

مقدمه :

سیستم های توذیع شده در اصل نسل های جدید طراحی شده است از این روز افزایش سطح نفوذ DJ باعث تغییرات در برنامه ریزی ، بهره برداری و نگهداری سیستم های توذیع شده است. حضور DJ در شبکه توذیع و برنامه ریزی شبکه تاثیر گذاشته و بهره برداری و تعمیر و تعمیر نگهداری و خدمات کمکی و کیفیتی خدمات و جنبه های نظارتی را در پی دارد.

آکرمن و همکاران واژه DG به عنوان برق در سیستم های متصل به شبکه های توذیع در نظر گرفته شده است و امتیازات کوچکی را مشخص نموده و در سیستم های سیم اپراتور ها ممکن است DG را داشته باشد و یا ممکن است برای مصرف کنندگان بزرگ DG نصب شود و در رابطه با کنترل مشتریان است در دست بودن چنین تعلقی و کنترل DG ممکن است بالا باشد اما ممکن است کمک بزرگی برای بهبود شاخص های قابلیت اطمینان شبکه توذیع باشد ، قابلیت اطمینان یک سیستم توذیع ممکن است با افزایش اصلاح میزان شکست و زمان تعمیر هر بخش از شبکه باشد این تغییرات ممکن است نیاز به سرمایه گذاری اضافی در مقابل DG را از سوی دیگر هزینه در هر واحد DG به صورت انرژی ممکن است بالا باشد. علاوه بر این شاخص قابلیت اطمینان است در مدت زمان وقفه می تواند پایدار باشد زمان لازم برای راه اندازی DG باید برای قابلیت اطمینان بهره وری سیستم توذیع به حساب بیاید اگر این میان به اندازه کافی کوتاه باشد مشتریان اولین وقفه زودگذر در رنج می برند در حالی که اگر وقفه ها پایدار باشد این رنج برای مشتریان کاهش می یابد الگوریتم های بهینه سازی قابلیت مختلفی با کاهش میزان شکست و زمان تعمیر هر بخش از سیستم های توذیع توسعه یافته است سالام و همکارانش بحثی بر اساس تعیین شاخص های قابلیت اطمینان مطلوب در سیستم توذیع را با استفاده از روش توذیع نسبت ارائه نموده اند چانگ وو روش طراحی برای بدست آوردن طراحی قابلیت اطمینان سیستم اطمینان برق با استفاده از دو نقطه قابلیت الگوریتم را توسعه داده اند.





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
اقدام پژوهی افزایش انگیزه دانش آموزان به زبان انگلیسی
اقدام پژوهی چگونه توانستم با فعالیت های فوق برنامه در زبان انگلیسی انگیزه دانش آموزان را به درس افزایش دهم
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 4
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
اقدام پژوهی افزایش انگیزه دانش آموزان به زبان انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و خصوصاً تکنولوژی اطلاعات باعث تغییرات بسیاری در زمینه آموزش شده است. عواملی مانند سهولت حضور در کلاس های درس ، تنوع دروس، زمان انتخاب آن، کاهش هزینه رفت و آ مد، کاهش هزینه آموزش و انعطاف پذیری زیاد در گسترش آموزش الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهمترین دلایل ضرورت سازماندهی مراکز و مؤسسات آموزش الکترونیکی در ایران، تقاضای روزافزون آموزش است که با توجه به محدودیت منابع و ظرفیت آموزشی در نظام آموزشی فعلی به یک موضوع غامض اجتماعی تبدیل شده است و کارآمد ساختن آموزش الکترونیکی می تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع سازد.. فن آوریها فضای منزل ومحل کار را فرا گرفته اند . پس باید در مدارس هم فراگیر شوند. کامپیوترها روش های یادگیری متنوع ارائه میکنند .با آموزش متون به طرق مختلف ، دروس را تقویت کرده وسرعت آموزش را بالا می برند.یکی ازدلایل مهم رویگردانی از مدل های کلاسیک به سوی مدل های مجازی عبارت است از تغییر سریع در محیط زندگی مدرن ، به چالش کشیده شدن بسیاری از شیو ه های فعلی آموزش و احساس نیاز به انعطاف پذیری سازمانی.باید آموزش را به همه جا برد. از فن آوری ها برای تسهیل کار دبیران استفاده کردو فرهنگ یادگیری و یاد دادن را تغییر داد . آموزش را می توان مانند آب و برق و گاز و.... به خانه ها فرستاد . این یاد گیرنده خواهدبود که با حداقل هزینه هر آنچه را بخواهد ؛ انتخاب میکند وبدون اجبار یاد خواهد گرفت .

فهرست مطالب

تقدیم..................................................................................................................................... 1

تقدیر و تشکر.......................................................................................................................... 2

مقدمه..................................................................................................................................... 3

پیشگفتار................................................................................................................................. 4

چکیده................................................................................................................................... 5

توصیف وضعیت موجود........................................................................................................... 6

1- تعریف فعالیتهای فوق برنامه............................................................................................... 7

1-1 ویژگی فعالیتهای فوق برنامه......................................................................................... 7

1-2 رکوردهای مهم فعالبتهای فوق برنامه............................................................................ 8

2- شواهد............................................................................................................................. 9

2-1 جمع اوری اطلاعات.................................................................................................... 10

2-2 راه حلهای پیشنهادی.................................................................................................... 10

3- اجرای راه حلهای انتخابی................................................................................................... 10

3-1 ترجمه سوره کوثر...................................................................................................... 11

3-2 روش تهیه روزنامه دیواری چرخه ای.............................................................................. 12

3-3روش تدریس جمله سازی بوسیله عکس.......................................................................... 13

4- شواهد............................................................................................................................. 14

4-1 بررسی روش تربیتی جامعه صنعتی در برابرجامعه اطلاعاتی................................................... 15

نتیجه گیری............................................................................................................................ 16

منابع و ماخذ........................................................................................................................... 17





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : شنبه 94/11/24
دانلود پایان نامه بررسی مرکز داده
دانلود پایان نامه بررسی مرکز داده در 230 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 28577 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 230
دانلود پایان نامه بررسی مرکز داده

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

 

دانلود پایان نامه بررسی مرکز داده در 230 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

خلاصه:

پیش گفتار


با شروع هزاره سوم،بسیاری از محققان و اندیشمندان به نقش بارز فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی جوامع اذعان دارند.ایشان با توجه به تحولات شگرف در فناوری ارتباطات در دهه 90 میلادی اعتقاد به نقش مهم فناوری اطلاعات به عنوان منبع تحولات بنیادین در قرن بیست و یکم در جهان دارند.امروز باور جهانی به نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کاهش مشکلات فقر،نابرابری،بی سوادی،بهداشت و غیره اعتقاد دارد.در این راستا این فناوری می تواند بخشی از استراتژی ملی توسعه در هر کشور قلمداد شود.

در حال حاضر با توسعه شبکه های ارتباطی اینترنت و رشد نمایی وب سایت ها،امکان ایجاد ارتباط میان پایگاه های داده ای و اطلاعاتی فراهم شده و موجب ایجاد جریان بی سابقه اطلاعات شده است.در این راستا بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به تحقیق و ایجاد مراکز داده دست زده اند.با ایجاد این مراکز امکان به اشتراک گذاری مجموعه منابع داده بصورت یکپارچه و پویا به عموم فراهم می شود.ارائه خدمات اطلاع رسانی،تجزیه و تحلیل داده ها ودر نهایت نمایه سازی آنها در محیط ایمن از جمله اهداف اولیه این مراکز می باشد.در ایران نیز طی دو سال گذشته ضمن توجه به اهمیت مراکز داده سعی بر شناخت،طراحی وایجاد چنین مراکزی در سطوح ملی و استانی شده است.برگزاری اولین همایش مراکز داده در سال 1383 در تهران را می توان به عنوان اولین قدم در آشنایی با فعالیت های مرتبط در این مقوله و هماهنگی مابین نهادها دانست.آنچه که مسلم است از نقش این مراکز در ایران و جهان طی دهه جاری میلادی به عنوان " مراکز تولید ارزش " برای همگان یاد می شود.

از جمله موارد مهم دیگر در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر کشور،نحوه تعامل دولت و شهروندان در عصر جدید می باشد.در این خصوص مفاهیمی چون دولت الکترونیکی مطرح می باشد که عمده بحث در این رابطه به چگونگی ارائه خدمات ملی به شهروندان به بهترین وجه ممکن می باشد.بکارگیری دولت الکترونیک همانطور که سبب ارتقاء سطح خدمات می شود سبب ایجاد کارآیی بالاتر و ایجاد امکانات جدید همچون مشاوره الکترونیک،کنترل الکترونیک و مشارکت عمومی خواهد بود.لزوم شکل گیری دولت الکترونیکی منوط به شناخت دولت مردان از معماری کلان فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی آن نظام است.ضمن اینکه مدیران فناوری اطلاعات موظف به تهیه معماری سازمانی حوزه خویش به منظور ارائه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه درون سازمانی و برون سازمانی و بهبود روش ها و فرآیندها می باشند.

 

 

فهرست مطالب

 










مقدمه

فصل اول:کاستن فاصله بین دولت وشهروند

کاستن فاصله بین دولت و شهروند

معماری کلان دولت الکترونیک

نقش شبکه در ارتقاء سطح کارآیی دولت و شهروندان

شبکه ملی پر سرعت

تاثیر شبکه بر فعالیت های تجاری

تاثیر شبکه بر آموزش وسطح سلامت جامعه

دولت ها و شبکه پرسرعت

نمونه های واقعی از سیاست گذاری دولت ها

جهت گیری دولت ها به ایجاد دولت الکترونیک

تعاریف و فرضیات دولت الکترونیک

ارائه سرویس های شروند گرا

عوامل موفقیت دولت ها در پیاده سازی دولت الکترونیکی

اولویت ها در تحقق فاز دوم دولت الکترونیکی

1-13-1 طراحی سازمانی

1-13-2 آموزش و مهارت

1-13-3 محرمانه بودن اطلاعات و امنیت

1-13-4 پورتال دولت

سازمان های مجازی متصل به هم

مزایای خاصیت تلفیق فرآیندهای چند سازمان در یک سازمان مجازی

تاثیر شبکه بر معماری های قدیمی

چند ویژگی مهم در مدل جدید مدیریت مراکز کامپیوتینگ

محورهای مدیریت IT در سطح کلان در مدل قدیمی

مدیریت IT و ارتباط آن با مدیریت کار

جایگاه استاندارد در مدیریت جدید زیرساخت های IT

روش بررسی وضعیت موجود

ارتباط Sarbanes-Oxley با معماری کلان

مدل CMM

مدل ISO 15504

مدل CoBIT

مدل های تعریف و تحلیل هدف

فصل دوم:مقدمه ای بر ایجاد مراکز داده

مرکز داده چیست؟

تعاریف مختلف مرکز داده

مقدمه ای بر ایجاد مراکز داده

نیاز به مرکز داده و خواص قابل توجه آن از نظر فنی

انقلاب بعدی در IT چیست؟

ساختار مراکز داده

درک پیچیدگی

Utility Computing پاسخ سئوال است

مجازی سازی گام اول است

ملاحضات فنی در طراحی مراکز داده

مدل فنی استاندارد مرکز داده

تصویر کلان از مرکز داده

طرح تجاری مرکز داده

آشنایی با مفاهیم جدید در حوزه مراکز داده

2-14-1 Utility Computing یا On-Demand

Organic ITو سیستم های خودگردان

مجازی سازی

2-16-1 مجازی سازی روی سرویس دهنده ها

2-16-2 مجازی سازی از طریق کلاسترینگ برروی سرویس دهنده ها

2-16-2-1 کمی بیشتر درباره Grid

2 -16-3 مجازی سازی در منابع ذخیره سازی

2-16-3-1 مجازی سازی در سطح بلاک

2-16-3-2 مجازی سازی در سطح فایل

مدل جدید کار برایSSP ها

مجازی سازی در سطح شبکه

مجازی سازی در سطح برنامه های کاربردی

مدیریت مرکز داده

خدمات وب

تفاوت RDMA با TOE

تاریخچه ی خدمات مبتنی بر وب

شرکت های برتر و فناوری مناسب

فصل سوم : شرایط محیطی

شرایط محیطی

فصل چهارم : آشنایی عمیق تر با طراحی ومعماری مراکز داده

مرکز داده به عنوان انباره ی داده

مرکز داده به عنوان LOB

مرکز داده به عنوان مرکز گواهی هویت

مراکز طلاعات در آمریکا

برون سپاری و مراکز داده

مشخصات یک Data Center

4-6-1 در اختیار داشتن اتصالات مختلف به اینترنت از طریق ISP و ICPهای مختلف

4-6-2 وجود سیستم قدرت پشتیبان

4-6-3 وجود سرورهای متعدد

4-6-4 مشخصات فیزیکی

نحوه در اختیار گرفتن یک سرور وب

معیارهای طراحی مراکز داده

ساختار و اجزاء

4-9-1 لایه Aggregation

4-9-2 لایه Front- End

4-9-3 لایه برنامه‌های کاربردی Application

4-9-4 لایهBack-End

4-9-5 لایه ذخیره سازی Storage

4-9-6 لایه انتقال

سرورها درData Center

4-10-1 ‌‌Intranet server farm

4-10-2 Internet server farm

4-10-3 Extranet server farm

Data Center های توزیع شده

سرویس‌های Data Center

4-12- 1 سرویس‌های زیرساخت

4-12- 1- 1 سرویس‌های لایه 1 یا سرویس‌های شهری

4-12- 1- 2 سرویس های لایه 2

4-12- 1-3 سرویس های لایه 3

4-12- 2 ‌ سرویس های هوشمند شبکه‌ای

4-12- 3 سرویس‌های Server Farm

4-12- 4 سوئیچینگ محتوا (Content Switching)

4 -12- 5 سرویس Caching

4 -12- 6 SSL Termination

4-12- 7 Content Transformation

4-12- 8 سرویس های ذخیره سازها

4-12- 9 سرویس های امنیتی

4-12- 10 ‌لیست های کنترلی دسترسی (Access Control Lists (ACL))

4-12- 11 Firewall ها

4-12- 12 سرویس‌های مدیریتی

فصل پنجم : راه اندازی مرکز داده در ایران

راه اندازی مرکز داده در ایران

ضرورت راه‌اندازی Data Center در ایران

مزایای راه‌اندازی Data Center در ایران

 





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : جمعه 94/11/23
پایان نامه بررسی شبکه های بی سیم Wi-Fi
دانلود پایان نامه بررسی شبکه های بی سیم WiFi در133 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 906 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 133
پایان نامه بررسی شبکه های بی سیم Wi-Fi

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

 

دانلود پایان نامه بررسی شبکه های بی سیم WiFi در133 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

فهرست مطالب:

1- فصل اول

ـ مقدمه

1-1 تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی

1-1-1- عوامل مقایسه

2-1-1- نصب و راه اندازی

3-1-1- هزینه

4-1-1- قابلیت اطمینان

5-1-1- کارائی

6-1-1- امنیت

2-1 مبانی شبکه های بیسیم

3-1 انواع شبکه های بی سیم

4-1 شبکه‌های بی‌سیم، کاربردها، مزایا و ابعاد

5-1 روش های ارتباطی بی سیم

1-5-1- شبکه های بی سیم Indoor

2-5-1- شبکه های بی سیم Outdoor

3-5-1- انواع ارتباط

4-5-1- Point To point

5-5-1- Point To Multi Point

6-5-1- Mesh

6-1 ارتباط بی سیم بین دو نقطه

1-6-1- توان خروجی Access Point

2-6-1- میزان حساسیت Access Point

3-6-1- توان آنتن

7-1 عناصر فعال شبکه‌های محلی بی‌سیم

1-7-1- ایستگاه بی سیم

2-7-1- نقطه ی دسترسی

3-7-1- برد و سطح پوشش

فصل دوم :‌

ـ مقدمه

1-2Wi-fi چیست

2-2 چرا WiFi را بکار گیریم؟

3-2 معماری شبکه‌های محلی بی‌سیم

1-3-2- همبندی‌های 802.11

2-3-2- خدمات ایستگاهی

3-3-2- خدمات توزیع

4-3-2- دسترسی به رسانه

5-3-2- لایه فیزیکی

6-3-2- ویژگی‌های سیگنال‌های طیف گسترده

7-3-2- سیگنال‌های طیف گسترده با جهش فرکانسی

8-3-2- سیگنال‌های طیف گسترده با توالی مستقیم

9-3-2- استفاده مجدد از فرکانس

10-3-2- آنتن‌ها

11-3-2- نتیجه

4-2 شبکه های اطلاعاتی

2-4-1- لایه های11 . 802

5-2 Wi-fi چگونه کار می کند

1-5-2- فقط کامپیوتر خود را روشن کنید

6-2 802.11 IEEE

1-6-2- پذیرش استاندارد های WLAN از سوی کاربران

2-6-2- پل بین شبکه‌ای

3-6-2- پدیده چند مسیری

4-6-2- 802.11a

5-6-2- افزایش پهنای باند

6-6-2- طیف فرکانسی تمیزتر.............................................................................................................................. 49

7-6-2- کانال‌های غیرپوشا802.11g................................................................................................................. 49

8-6-2- کارایی و مشخصات استاندارد 802.11g............................................................................................ 50

9-6-2- نرخ انتقال داده در 802.11g ............................................................................................................. 50

10-6-2- برد ومسافت در 802.11g ............................................................................................................... 50

11-6-2- استاندارد 802.11e........................................................................................................................... 54

7-2 کاربرد های wifi................................................................................................................................................ 54

8-2 دلایل رشد wifi................................................................................................................................................. 55

9-2 نقاط ضغف wifi................................................................................................................................................ 56

فصل سوم

ـ مقدمه ...................................................................................... 58

1-3 امنیت شبکه بی سیم .............................................................................................................................................. 58

1-1-3- Rouge Access Point Problem............................................................................................... 58

2-1-3- کلمه عبور پیش‌فرض مدیر سیستم(administrator) را روی نقاط دسترسی و مسیریاب‌های بی‌سیم تغییر دهید. 60

3-1-3- فعال‌سازی قابلیت WPA/WEP............................................................................................................ 61

4-1-3- تغییر SSID پیش فرض......................................................................................................................... 61

5-1-3- قابلیت پالایش آدرس MAC را روی نقاط دسترسی و مسیریاب‌های بی‌سیم فعال کنید...................... 62

6-1-3- قابلیت همه‌پخشی SSID را روی نقاط دسترسی و مسیریاب‌های بی‌سیم غیرفعال کنید..................... 63

2-3 چهار مشکل امنیتی مهم شبکه های بی سیم 802.11 .................................................................................... 64

1-2-3- دسترسی آسان.......................................................................................................................................... 65

2-2-3- نقاط دسترسی نامطلوب.......................................................................................................................... 67

3-2-3- استفاده غیرمجاز از سرویس.................................................................................................................... 70

4-2-3- محدودیت های سرویس و کارایی........................................................................................................... 71

3-3 سه روش امنیتی در شبکه های بی سیم ............................................................................................................ 72

1-3-3- WEP(Wired Equivalent Privacy ) ....................................................................................... 72

2-3-3- SSID (Service Set Identifier ).............................................................................................. 73

3-3-3- MAC (Media Access Control ) ............................................................................................. 73

4-3-3- امن سازی شبکه های بیسیم.................................................................................................................... 73

5-3-3- طراحی شبکه........................................................................................................................................... 73

6-3-3- جداسازی توسط مکانیزم های جداسازی............................................................................................... 74

7-3-3- محافظت در برابر ضعف های ساده........................................................................................................ 76

8-3-3- کنترل در برابر حملات DoS................................................................................................................ 77

9-3-3- رمزنگاری شبکه بیسیم............................................................................................................................ 77

10-3-3- Wired equivalent privacy (WEP)..................................................................................... 78

11-3-3- محکم سازی AP ها.............................................................................................................................. 78

4-3 قابلیت‌ها و ابعاد امنیتی استاندارد 802.11 ............................................................................................... 78

1-4-3- Authentication............................................................................................................................. 80

2-4-3- Confidentiality............................................................................................................................. 80

3-4-3- Integrity........................................................................................................................................... 80

4-4-3- Authentication............................................................................................................................... 80

فصل چهارم

ـ مقدمه ................................................................................................................................... 83

1-4 تکنولوژی رادیوییWIFI ....................................................................................... 83

2-4 شبکه Walkie_Talkie ............................................................................. 84

3-4 به‌کارگیری وای‌فای در صنعت تلفن همراه ..................................................................... 85

1-3-4- اشاره................................................................................................... 85

2-3-4- پهنای باند پشتیبان ................................................................................ 86

4-4 آنچه شما نیاز دارید برای ساختن یک شبکه بیسیم............................................................... 89

5-4 ترکیب سیستم Wi-Fi با رایانه........................................................................ 90

1-5-4- وای‌فای را به دستگاه خود اضافه کنید...................................................... 91

2-5-4- اشاره .................................................................................................... 91

3-5-4- مشخصات..................................................................................... 93

6-4 به شبکه های WiFi باز وصل نشوید........................................................... 93

1-6-4- به تجهیزات آدرس (IP) ایستا اختصاص دهید....................................... 95

2-6-4- قابلیت فایروال را روی تمام کامپیوترها و مسیریاب‌ها فعال کنید.............................. 96

3-6-4- مسیریاب‌ها و نقاط دسترسی را در مکان‌های امن قرار دهید................................ 96

4-6-4- در فواصل زمانی طولانی که از شبکه استفاده نمی‌کنید تجهیزات را خاموش کنید......... 98

7-4 آگاهی و درک ریسک ها و خطرات WIFI...................................... 99

1-7-4- نرم افزار ....................................................................................... 100

2-7-4- سخت افزار................................................................................ 102

استفاده از تکنولوژی MIMO جهت افزایش سرعت WiFi زیر دریا.................................... 103



فصل پنجم

ـ مقدمه ................................................................................... 105

1-5 اینتل قرار است چیپ‌ست Wi-Fi tri-mode بسازد..................................................................................... 105

2-5 قاب عکس وای‌فای .......................................................................................................................................... 107

1-2-5- اشاره ...................................................................................................................................................... 107

3-5 بررسی مادربرد جدید ASUS مدل P5E3 Deluxe/Wifi....................................................................... 107

4-5 تراشه‌هایی با قابلیت ریزموج برای ارتباطات بی سیم....................................................................................... 109

1-4-5- پتانسیل بالا ............................................................................................................................................. 110

2-4-5- به جلو راندن خط مقدم فناوری ........................................................................................................... 110

فصل ششم

ـ مقدمه ...................................................................................... 114

1-6 اشاره........................................................................................... 114

2-6 مروری بر پیاده‌سازی‌ شبکه‌های WiMax....................................................................................................... 115

3-6 پیاده سازی WiMAX ................................................................................................................................... 119

4-6 آیا وای مکس با وای فای رقابت خواهد کرد.................................................................................................... 121

ضمائم

1-7 واژه نامه شبکه های بیسیم .................................................... 124





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : جمعه 94/11/23
پایان نامه بررسی پورت USB و تراشههای کاربردی
شامل یک فایل word قابل ویرایش از پایان نامه پورت USB و تراشه‌های کاربردی در 69 صفحه
دسته بندی مهندسی برق
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
پایان نامه بررسی پورت USB و تراشه‌های کاربردی

فروشنده فایل

کد کاربری 5106
کاربر

شامل یک فایل word قابل ویرایش از پایان نامه پورت USB و تراشه‌های کاربردی در 69 صفحه

 

فهرست مطالب :

 

مقدمه..
سرآغاز
کاربرد راحت
- یک رابط برای همه دستگاهها .
- پیکربندی خودکار
- به دور از تنظیمات کاربر..
- آزاد کردن منابع سخت‌ افزاری برای وسایل جانبی .
- سادگی کابل
- Hot pluggable.
- عدم احتیاج به منبع تغذیه
سرعت
قابلیت اطمینان.
قیمت پایین.
صرفه‌جویی در مصرف انرژی.
قابلیت انعطاف
پشتیبانی توسط سیستم عامل.
پشتیبانی وسیله جانبی..
مجمع ابزار آلات USB
این پورت کامل نیست.
- از دید کاربران.
- پشتیبانی نشدن توسط سخت افزارهای قدیمی..
- محدودیت سرعت.
- محدودیت فاصله
- ارتباطات نظیر به نظیر
- تولیدات شکل‌دار..
- از دید ارتقاء دهندگان
- پیچیدگی پروتکل.
- پشتیبانی در سیستم عامل.
- گیرهای سخت افزاری.
- مبالغ.
USB در برابر IEEE _ 1394.
حداقل نیازهای کامپیوتر
- کنترل کننده میزبان
- سیستم عامل..
- اجزا
- اجزای یک اتصال..
- تجهیزات لازم برای ارتقاء.
- انتخاب تراشه..
اجزای یک کنترلر USB21
- پورت USB .
- بافرهای داده USB .
- CPU..
- حافظه برنامه
- حافظه داده .
- رجیسترها.
- I/O های دیگر
- ویژگیهای دیگر.
ساده سازی پروسه ارتقاء.
- انتخاب معماری..
- تراشه‌هایی که از ابتدا برای USB طراحی شده‌اند..
- تراشه‌هایی بر اساس خانواده‌های آشنا
- تراشه‌هایی که به میکرو کنترلرهای خارجی متصل می‌گردند.
- مرجع خصوصیات تراشه..
- برنامه تراشه نمونه
- انتخاب راه انداز.
- ابزارهای اشکال‌زدایی.
- بردهای ارتقا از فروشندگان تراشه.
- بردهای از منابع دیگر.
- نیازمندیهای پروژه..
نگاهی به بعضی از تراشه‌ها.
- EnCore محصول شرکت سیپرس
- معماری CPU
- کنترلر USB..
- EZ _ USB شرکت سیپرس
- معماری CPU
- کنترلر USB..
PCI 16C7X5 شرکت میکروچیپ .
- معماری
- کنترلر USB
NET 2888 شرکت نت چیپ
- کنترلر USB
USB 9603 شرکت National Semiconductor..
- کنترلر USB
PDIUSBD 11/1 محصول
- معماری..
- کنترلرهای USB.
Strong ARM اینتل
- کلاسهای دستگاهها
- استفاده از کلاسها
- اجزای یک مربع خصوصیات کلاس.
- کلاسهای تعریف شده.
- مطابقت یک دستگاه با یک کلاس .
- وسایل جانبی استاندارد
- صفحه کلید ، ماوس و دسته بازی ..
- دستگاههای انبارش توده‌ای..
- چاپگرها
- دوربینها و اسکنرها
- برنامه‌های صوتی..
- مودم‌ها..
- کاربردهای غیر استاندارد
- دستگاههایی که داده‌ها را با یک سرعت کم منتقل می‌کنند.
- به روز رسانی دستگاههای RS _ 232.
- دستگاههای مراکز فروش.
- جایگزینی دستگاههای با پورت موازی غیر استاندارد.
- ارتباطهای کامپیوتر به کامپیوتر..
- پیوندهای بی‌سیم.

مقدمه

USB یک مدار واسطه سریع و قابل انعطاف برای اتصال دستگاهها به کامپیوتر است. همة کامپیوترهای امروزی حداقل یک جفت پورت USB داند. این پورت قابل استفاده توسط تمام ابزارهای جانبی استاندارد از جمله صفحه کلید، ماوس، دیسک‌گردانها و حتی دستگاههای تخصصی‌تر، می‌باشد. USB از ابتدا به منظور ایجاد رابطی راحت و آسان طراحی گردیده است که در آن کاربر نیاز به پیکربندیهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ندارد.

به طور خلاصه، USB با مدار‌های واسط قبلی بسیار متفاوت است. یک دستگاه USB قادر است که چهار نوع پاسخ دهد که به وسیلة آنها کامپیوتر، دستگاه را شناخته و آماده تبادل داده با آن می‌شود. همة دستگاهها باید بر روی کامپیوتر دارای راه‌اندازی باشند که به عنوان پلی بین برنامة کاربردی و سخت افزار USB عمل می‌کند.

برای ارتقا و ساخت یک دستگاه USB و طراحی نرم‌افرهای ارتباط با آن، شما باید اطلاعاتی دربارة چگونگی نحوة کار سیستم عامل کامپیوتر داشته باشید. همچنین باید تراشة کنترلی، کلاس و روشهای ارتقا پروژه‌تان را معین کنید.

 

سرآغاز

مطالعه در زمینه سخت افزارهای کامپیوتری معمولاً مستلزم داشتن اطلاعات قبلی در این زمینه است. هر نوآوری در این صنعت باید قابل تطبیق با پدیده‌هایی باشد که قبل از آن آمده‌اند. این مسئله هم در مورد کامپیوترها و هم در مورد وسایل جانبی آنها صدق می‌کند. حتی وسایل جانبی‌ای که به نوبة خود انقلابی را در زمینه سخت‌افزار ایجاد کرده‌اند، باید از رابطهایی استفاده کنند که کامپیوتر‌ها از آنها پشتیبانی کنند.

اما اگر امکان طراحی یک رابط وسایل جانبی را داشته باشید، چه نکات و خصوصیاتی را مد نظر قرار خواهید داد. در اینجا فهرستی از آنچه که ممکن است مورد نظر شما باشد آورده شده است:

کاربرد راحت: به گونه‌ای که نیازی به آشنایی با جزئیات نصب نخواهیم داشت.

سرعت: به گونه‌ای که رابط باعث پایین آمدن سرعت ارتباط نشود.

قابلیت اطمینان: به گونه‌ای که خطا‌ها کاهش یابد و امکان اصلاح خودکار خطا‌هایی که اتفاق می‌افتد وجود داشته باشد.

قابلیت تطبیق: به گونه‌ای که انواع مختلفی از وسایل جانبی بتوانند از این رابط استفاده کنند.

ارزانقیمت: به گونه‌ای که کاربران (و کارخانه‌هایی که از این رابط برای تولیدات خود بهره می‌برند) متحمل هزینه زیادی نشوند.

صرفه جویی در مصرف انرژی: به منظور کاهش مصرف باتری در کامپیوتر‌های قابل حمل.

شناخته شده توسط سیستم عامل‌ها: به گونه‌ای که ارتقادهندگانی که از این رابط برای ارتباط با وسیله جانبی خود استفاده می‌کنند مجبور به نوشتن راه اندازهایی نزدیک به زبان ماشین نباشند.

خبر خوب آنکه شما مجبور به ایجاد این رابط ایده‌آل نیستید چون طراحان (USB) این کار را برای شما انجام داده‌اند. طراحی USB از ابتدا بر این اساس بوده که بتواند رابطی باشد آسان، با توانایی ارتباط مؤثر با همة انواع وسایل جانبی و به دور از محدودیتهایی که در رابطهای کنونی وجود دارد.

همه کامپیوترهای جدید دارای یک جفت پورت USB هستند که به منظور ارتباط با صفحه کلید ، ماوس، اسکنر، چاپگر و یا هر نوع سخت افزار استاندارد دیگر ایجاد شده‌اند، هاب‌های ارزانقیمت موجود این امکان را فراهم می‌کند که به هر تعداد که مایل باشید وسیله جانبی USB را به این دو پورت متصل کنید.

این اهداف بزرگ USB باعث شد که ارتقادهندگان، یعنی کسانی که وسایل جانبی USB را طراحی و برنامه ریزی می‌کنند، با مشکلاتی رو به رو شوند. یک نتیجه از کاربرد راحت این رابط پیچیده شدن آن نسبت به رابطهای قدیمی‌تر بود. به علاوه کارکردن با رابطی که هنوز عمری از طراحی آن نگذشته، فقط با این دلیل که جدید است طراحان را با سختیهایی رو به رو کرد. هنگامی که USB برای اولین‌بار روی کامپیوتر‌ها قرار گرفت، ویندوز هنوز دارای راه‌انداز برای همة انواع وسایل جانبی USB متعارف، نشده بود. از طرفی آنالیز کننده‌های پروتکل و ابزار‌ةای ارتقا هنوز طراحی نشده بودند، بنابراین انتخاب USB به عنوان رابط مناسب دچار محدودیت می‌شد. مشکلاتی شبیه به این امروزه دیگر وجود ندارند و مزایای استفاده از USB در کنار متعدد شدن میکروکنترلرها و ابزارها ارتقا و تواناییهای سیستم‌های عامل افزایش یافته است. این کتاب به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید یک وسیله جانبی USB را به آسانی و سرعت و با استفاده از بهترین وسایلی که هم اکنون وجود دارد طراحی کنید و راه بیندازید.

این فصل شامل مطالبی از جمله شرح ویژگیهای از USB، مزایا و اشکالات آن، همچنین مسائلی که در طراحی و برنامه‌ریزی وسایل جانبی USB پیش می‌آید و مختصری از تاریخچه رابطها خواهد بود.





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : جمعه 94/11/23
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 267600

 
بنر 120 * 240