سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تحقیق چگونه توانستم اخلاق و رفتار اسلامی را در دانش آموزانم پرور
تحقیق چگونه توانستم اخلاق و رفتار اسلامی را در دانش آموزانم پرورش دهم
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 6
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق چگونه توانستم اخلاق و رفتار اسلامی را در دانش آموزانم پرورش دهم

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

ای کاش می توانستیم مفاهیم گفتاری و نوشتاری خود را آنچنان تعریف کنیم که مخاطبان ما از گفته ها و نوشته های ما، همان برداشت را کنندکه مطلوب ماست! شاید برای همین است که می گویند کردار گویاتر از گفتار است!

درس هدیه های آسمان، که هدفش تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد و جایگزین کتاب تعلیمات دینی گردیده، یکی از ارکان مهم تدریس درسطوح مختلف تحصیلی می باشدکه برای نیل به اهداف عالی یک جامعه ی ایده آل هر زمان بـاید مورد اهمیت خاصی ازسوی معلمین ودست اندرکاران آموزش و پرورش درتمامی پایه ها و مقاطع تحصیلی قرار گیرد و با شاخص قرار دادن این درس ، انتظار می رود جامعه در ما سالهای آتی نه تنها ازنظر شئونات اخلاقی و فرهنگی به مشکلی برخورد نکند بلکه جوانان بتوانند به خوبی از عهده انجام مسئولیتهای محوله برآیند . و همانگونه که هدف امام خمینی (ره) و شهدای عزیزم ان بوده، جامعه ما الگویی برای ملل مختلف جهان گردد با این مقدمه کوتاه می خواهم در تحقیق خود از علل دین گریزی دانش آموزان پایه پنجم شهرستان آبادان و در نتیجه افزایش فرهنگ باختگی و ... آنان ، همچنین چگونگی هدایت آنها به سوی اخلاق و رفتار اسلامی از طریق تدریس صحیح درس هدیه های آسمان بپردازم . امیدوارم مورد اهمیت قرار گیرد .

بیان مسئله:

چندین سال است در که کلاس پنجم دوره ابتدایی در شهرستان آبادان به تدریس اشتغال دارم . در سالهای گذشته متاسفانه شاهدآن بوده ام که دانش آموزان کلاس پنجم کتاب تعلیمات دینی را برای گرفتن نمره و رفتن به پایه بالاتر مطالعه می کنند و در سالهای اخیر که درس هدیه های آسمان جایگزین تعلیمات دینی شده است و با آنکه تغییرات بسیار مفید و سازنده ای در کتاب درسی هدیه های آسمان و کتاب کارآن که بخشی از محتوای آموزشی تعلیم و تربیت دینی دوره ابتدایی است ایجاد گردیده است.اما باز مشاهده می کنیم که اکثر دانش آموزان این درس را برای گرفتن نمره و رفتن به پایه بالاتر مطالعه می کنند و به داشتن اخلاق و رفتار اسلامی میل و رغبت زیادی نشان نمی دهند و دین گریزی،بی هویتی ،فرهنگ باختگی کودکان ، نوجوانان و جوانان شهرستان رو به افزایش است.

فهرست مطالب :

مقدمه 2

بیان مسئله: 2

روش های گردآوری اطلاعات ( شواهد )1 5

تجزیه تحلیل و تفسیر اطلاعات: 6

برخی علل عدم تمایل دانش آموزان به داشتن اخلاق و رفتار اسلامی به شرح زیراست: 7

در تدریس درس هدیه های آسمان باید اصول و مبانی ویژه زیر را در نظر گرفت: 8

معیارهای ارزشیابی: 9

راههای پیشنهادی برای حل مشکل: 10

چگونگی اجرای راه جدید : 10

اطلاعات عینی 14

تجدید نظر در روشهای انجام گرفته و اعتبار بخشی آن: 14

نتایج 15

نتیجه گیری: 16

پیشنهاد : 17

منابع و ماخذ : 18





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 94/12/23
 


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 23
کل بازدیدها: 267553

 
بنر 120 * 240