سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
مقاله موانع و چالش های گسترش مشاوره در مدارس
مقاله موانع و چالش های گسترش مشاوره در مدارس
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 8
فرمت فایل docx
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
مقاله موانع و چالش های گسترش مشاوره در مدارس

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده مطالب

امروزه به بهداشت روانی دانش آموزان در مدارس توجه نمی شود: با طرح هایی مانند احیای نقش مشاوره و راهنمایی معلمان نمی توان مبحث عدم حضور معلم مشاوره در مدارس کشور را خصوصا در مقطع ابتدایی و راهنمایی تحصیلی که دانش آموزان با بحران های دوران بلوغ روبه رو هستند ، را حل کرد ، چرا که مباحث مشاوره نیازمند اقدامات کارشناسی است و معلمان تخصص کافی در این زمینه را ندارند و با یک دوره محدود آموزش ضمن خدمت نیز نمی توانند این تخصص را کسب کنند.

تدوین برنامه ای آموزشی برای تغییر نگرش مسئولان ، دانش آموزان و خود مشاوران به مشاوره روان شناختی ، که بدون تردید استمرار و تکیه دراز مدت بر چنین برنامه‌ای می تواند آثا مثبتی در پی داشته باشد .و ارائه تعاریف دقیق از مشاوره روان شناختی و حیطه آن ، انشای آن مقررات و آیین نامه ها و نیز ساختارسازی مناسب برای آن در سازمان های مربوط می تواند راه را برای رهایی از ((سردرگمی نقش)) مشاوران هموار سازد .ومعرفی درست مشاوران و نقش مشاور به دانش آموزان می تواند نگرش نامناسب آنها را اصلاح کند و به روی آوردن بیشتر آنها به خدمات مشاوره بیانجامد . واینکه در مدارس ابتدایی از طرفی معلمی در رشته ی مشاوره وجود ندارد واز طرفی ساعات محدود کلاس درس ، مشکلات معیشتی و محدودیت های اجرایی معلمان مجالی برای آنها به منظور رسیدگی به امور مشاوره دانش آموزان نمی دهد ،: حجم کتاب های درسی به قدری است که معلمان در تمام مدت حضور در کلاس درس حتی به تفهیم مفاهیم آموزشی به دانش آموزان نمی رسند چه برسد به توجه درباره مسائل روحی و مشاوره ای دانش آموزان ، با وجود حجم بالای مفاهیم کتاب های درسی واگذاری مباحث مشاوره به معلمان در شرایط کنونی شانه خالی کردن از جایگاه معلم مشاوره و پا در هوا رها کردن این مبحث مهم است.

به هر حال هر چه به مشاورین و جایگاه مشاوره در مدارس اهمیت بیشتری داده شود نشان دهنده این است که سعی و اهتمام مسئولین به حل مشکلات دانش ‌آموزان بیشتر است. هماهنگ کردن خانه و مدرسه جهت مشاوره دانش ‌آموزان تاثیر به سزایی در پیشرفت تحصیلی دانش ‌آموزان دارد. چرا که نوجوان محتاج راهنمایی و هدایت به راه صحیح است. مشاوران می بایستی در مقاطع مختلف تحصیلی همسو باشند تا دانش آموزی که از یک مقطع وارد مقطع دیگری می شود ، ذهنیت اشتباهی در مورد عملکرد مشاور نداشته باشد و دقیقا نقش وی را بداند


فهرست مطالب

1) چکیده

2) هدف وروشهای تحقیق

3) مقدمه

4) نقش معلم مشاور در مدارس ابتدایی

5) مربی پرورشی یا مشاور

6) خصوصیات معلم در نقش مشاور

7) راهکارها

8) خلاصه ونتیجه گیری

9) منابع ومأ خذ





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 94/12/17
 


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 267567

 
بنر 120 * 240