سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تحقیق در مورد بیماری آسم
تحقیق در مورد بیماری آسم
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 224 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
تحقیق در مورد بیماری آسم

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

آسم از جمله بیماری‌های شایع غیرواگیر است که برای تمام گروه‌های سنی از شیرخوارگی گرفته تا دوران کهولت مشکلات زیادی را فراهم می‌آورد و مردم کشور ایران نیز از این امر مستثنی نیستند. این بیماری از طریق آموزش‌های ساده قابل کنترل است و با بکار بستن راهکارهای ساده می‌توان از رنج این بیماران کاست و در نهایت کشور را از صرف هزینه‌های هنگفت در زمینة بروز حملات حاد آسم و غیبت مبتلایان در کار و فعالیت‌های اجتماعی رهایی داد.

جهت نیل به این هدف از سال گذشته (1378) در حوزة معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادارة کل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها با همکاری انجمن آسم و آلرژی ایران مبادرت به تشکیل کمیته کشوری آسم و آلرژی نموده است و از اولین فعالیت‌های کمیته کشوری مزبور تهیه مطالب آموزشی است که هم‌اکنون موردی از آنها را در پیش رو دارید. امید است در سایة عنایات درگاه حق و تلاش و همت اعضای محترم کمیته کشوری آسم و آلرژی شاهد تداوم این فعالیت‌ها باشیم.

گستره مشکلات و غرامات ناشی از آسم

امروزه در بسیاری از کشورها آسم شایع‌ترین علت بستری کودکان در بخش‌های بیمارستانی است. در ضمن آسم شایع‌ترین علت غیبت کودکان از مدرسه و نیز شایع‌ترین بیماری مزمن در کودکان است. بین 100 تا 150 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری آسم رنج می‌برند که این رقم تقریباً معادل کل جمعیت کشور روسیه فدراتیو است علاوه بر این، میزان یاد شده رو به افزایش است. بیماری آسم علاوه بر مشکلاتی که در زندگی برای هر فرد ایجاد می‌کند موجب 180000 مرگ و میر سالانه در سراسر جهان می‌گردد. آمار و ارقامی که ذیلاً آمده است مشکلات و آلام ناشی از آسم را به گونه واضح‌تری بیان می‌کند:

ـ امروزه حدود 8% از جمعیت کشور سوئیس از آسم رنج می‌برند در حالی که این رقم در بیست تا سی سال قبل 2% بوده است.

ـ در کشور آلمان تخمین زده می‌شود که 4 میلیون نفر مبتلا به آسم باشند.

ـ در کشور ژاپن حدود 3 میلیون نفر مبتلا به آسم وجود دارد که 7%‌ آنها شدید و 30% آنها آسم با شدت متوسط است.

ـ در کشور آمریکا از اوایل دهه هشتاد میلادی میزان افراد مبتلا به آسم بیش از60%‌ افزایش یافته است و مرگ و میر ناشی از آن دو برابر شده و به 5000 مرگ در سال رسیده است.

البته آسم فقط مشکل ممالک صنعتی نمی‌باشد و کشورهای در حال توسعه نیز درگیر مشکلات و عوارض ناشی از آسم می‌باشند. مثلاً در کشور هندوستان تخمین زده می‌شود که 15 تا 20 میلیون نفر از آسم رنج ببرند و در کشورهای برزیل، کاستاریکا، پاناما، پرو و اروگوئه شیوع علائم‌های ناشی از آسم در کودکان بین ارقام 20 تا 30% متغیر است. در کشور ما نیز در زمینة شیوع آسم مطالعاتی در دست انجام است. آمار و اطلاعات اولیه حاکی از میزان شیوع 10 تا 15% در جمعیت کودکان و نوجوانان کشور ماست، که البته جهت روشن شدن کامل ابعاد معضلات ناشی از آسم بایستی تحقیقات کامل‌تر و بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

فهرست

مقدمه 7

گستره مشکلات و غرامات ناشی از آسم 8

آسم چیست؟ 10

پیشگیری در آسم و آلرژی 10

تشخیص آسم 20

درمان پله‌پله و دراز مدت آسم در شیرخواران و کودکان 27

ضمیمه یک ـ اصول استفاده صحیح از اسپری 32

ضمیمه دو ـ آسم‌یار چیست؟ 33

ضمیمه‌ سه ـ تصویر نبولایزر خانگی 33

ضمیمه چهار ـ اندازه PEFR در کودکان برحسب اندازه قد 34

منابعی برای مطالعه بیشتر 36





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/2/2
 


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 268262

 
بنر 120 * 240