سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
مقاله الگوی مدیریت دانش در مدارس
مقاله الگوی مدیریت دانش در مدارس
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
مقاله الگوی مدیریت دانش در مدارس

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده:

امروزه دانش به عنوان منبعی ارزشمند و استراتژیک و نیز یک دارایی مطرح است . همزمان با رشد ایده دانش بعنوان منبع استراتژیک در قرن 21 ،‌دانش به مثابه یک مزیت رقابتی مهم در سازمانهای پیشرو ، مورد توجه جدی قرار گرفته است. از اینرو بسیاری از دانشمندان علم مدیریت و سازمان تلاشهایی را برای نظامند کردن استفاده از دانش در سازمان از راه ایجاد باب جدیدی در مدیریت با عنوان « مدیریت دانش[1] » آغاز کرده اند.(1) برخی از مدل های مدیریت دانش به صورت موفقیت آمیزی در صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند. اما نمونه های اندکی از مدیریت دانش در حوزه های آموزش وجود دارد. از آنجاییکه خصوصیات سازمانهای آموزشی و به خصوص مدارس متفاوت از سازمانهای صنعتی می باشد ،‌مدلهای مدیریت دانش صنایع نمی تواند به صورت کامل به مدارس انتقال داده شوند. به علاوه تدوین یک مدل عملیاتی مدیریت دانش و تسریع نمودن آن بوسیله مشارکت معلمان موضوع حائز اهمیتی در مدارس امروزی می باشد. در این مقاله مفاهیم مدیریت دانش ،انواع دانش، مدیریت دانش در مدارس و همچنین مدل فرایندی مدیریت دانش( GAMO) بعنوان مدل و طرح مدیریت دانش در مدارس مطرح شده است.



مقدمه:

در دنیای امروزی به منظور همگام شدن با تغییرات روزافزون و تطبیق سازمان با نوآوریهای جدید، دیگر نمیتوان به اطلاعات کهنه گذشته و شیوه ها و روشهای نامنظم قبلی اکتفاء نمود. محیط متغییر امروزی یک برنامه ریزی منظم و بکارگیری شیوه های متنوع را برای بازسازی سازمانی ، می طلبد. ادبیات جدید سازمانی با اشاره به اصطلاحاتی از قبیل : مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی،‌مهندسی مجدد سازمان، سازمانهای یادگیرنده و مدیریت دانش و...به دنبال ایجاد چارچوب نظری به منظور سازگار نمودن سازمان با محیط بیرونی آن می باشد. اگر بخواهیم سیر تاریخی این اصطلاحات را دنبال نماییم در دسته بندی که از سوی صاحبنظران ارائه گردیده است،‌دهه 1980 را دهه جنبش کیفیت ( تاکید بر اینکه برای دستیابی به کیفیت بهتر ،‌همه کارکنان باید از قدرت فکری خود بهتر استفاده کنند)،‌دهه 1990 را دهه مهندسی مجدد ( استفاده از فناوری برای بهبود فرایندهای کسب و کار و کاهش هزینه) و دهه 2000 را دهه مدیریت دانش لقب گرفته اند.(2)

با توجه به مطالب بیان شده ، مدیریت دانش جدیدترین مفهوم در سازمانهای کنونی می باشد. از آنجاییکه به منظور اجرایی شدن تغییرات، اصطلاحات باید از اساسی ترین و حساس ترین فرایندهای سازمانی صورت پذیرد . به کارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش به طور عام و مدرسه به طور خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. نیاز و فرصتهای برای مدیریت دانش در آموزش همانند این نیازها در سامانهای تجاری می باشد. امروزه باید نخستین تغییرات در سیستم های آموزش و پرورش رخ دهد تا در آینده شاهد نتیجه این تغییرات در نوآوریهای سازمانی باشیم.علی رغم وجود ادبیات بسیار زیاد در خصوص مدیریت دانش در محیطهای صنعتی، مفهوم مدیریت دانش در مدارس تقریباً یک موضوع ناشناخته می باشد. (3)


فهرست :

چکیده

مقدمه

مفهوم مدیریت دانش

مدیریت دانش در مدارس

بهسازی مدارس در قالب مدیریت دانش

مدل مدیریت دانش در مدارس

موانع مدیریت دانش در مدارس

نتیجه

منابع





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/1/19
پرسشنامه غنی سازی شغل
پرسشنامه غنی سازی شغل
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه غنی سازی شغل

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

هدف : این ابزار جهت ارزیابی غنی سازی مشاغل سازمان ایجاد گردیده است.

تعداد سوالات : 18

نحوه تکمیل : عبارات ذیل را که به صورت زوجی مطرح گردیده است مطالعه نمایید و عددی را به نظر شما در مورد مشاغل سازمان شما صدق می کند ، انتخاب کنید.

نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج

اعداد انتخابی از هر عبارت را را یک دیگر جمع ببندید و مجموع را بر عدد 18 تقسیم نمایید .

JE1-------- = 18 / ---------- مجموع امتیازات

اگر امتیاز (JE) بزرگ تر از 3 باشد (عدد 4 یا 5 باشد) بیان گر این واقعیت است که در این سازمان برنامه غنی سازی شغل به خوبی انجام می گیرد . حال اگر امتیاز (JE) کم تر از 3 باشد (عدد 2 یا 1 باشد) نتیجه می گیریم که در این سازمان برنامه غنی سازی شغل به خوبی صورت نمی گیرد.





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : چهارشنبه 95/1/18
ترجمه مقاله بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخل
ترجمه مقاله بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 457 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
ترجمه مقاله بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: A Post-SOX Examination of Factors Associated with the Size of Internal Audit Functions

عنوان فارسی مقاله: یک بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 19500 تومان

چکیده ترجمه :

این بررسی یک مدل مفهومی سازنده عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی را در عصر پسا SOX توسعه داده و امتحان می کند. این عوامل شامل ویژگی های کمیته حسابرسی, ویژگیهای حسابرسی داخلی و ماموریت آن, فعالیتهای حسابرسی داخلی صورت گرفته توسط دیگران ( شامل فراهم کنندگان برون سازمانی و سایر بخش های داخل سازمان) و ویژگی های سازمان می باشد. نتایج حاصل از بررسی 173 شرکت دولتی و خصوصی نشان می دهد که اندازه نقش حسابرسی داخلی قطعا با : 1) اداره بهتر کمیته حسابرسی 2) تجربه عالی تر سازمانی مدیر اجرایی حسابرسی 3) ماموریت هایی شامل حسابرسی IT 4) استفاده از فناوریهای پیچیده حسابرسی 5) استفاده از یک مدل نیروی انسانی که در آن از حسابرسی داخلی برای توسعه سرپرستی گردشی استفاده می شود 6) اندازه سازمان و 7) تعداد شرکت های تابعه خارجی که متعلق به آن سازمان هست مرتبط می باشد. بعلاوه, اندازه نقش حسابرسی داخلی بطور معکوس با 1) درصد کارمندان حسابرس داخلی که حسابرسان داخلی مجاز و تصدیق شده هستند 2) حد اطمینان و فعالیت های مطلوب برون سازمانی نسبت به سازمان های خارجی مرتبط می باشد. این نتایج به تالیفات سابق درباره اندازه نقش حسابرسی داخلی با در نظر گرفتن تعداد متنوعی از عواملی که مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی در عصر کنونی هستند کمک می کند.

کلید واژه ها: حسابرسی داخلی، تخصیص منابع، بودجه بندی، نیروی انسانی





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : سه شنبه 95/1/17
ترجمه مقاله مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود
ترجمه مقاله مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 478 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
ترجمه مقاله مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود

فروشنده فایل

کد کاربری 6
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: A COMPARATIVE STUDY BETWEEN FREE CASH FLOWS AND EARNINGS MANAGEMENT

عنوان فارسی مقاله: مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 12500 تومان

چکیده ترجمه :

این مقاله به بررسی جریان نقدی آزاد در شرکت های ذکر شده در بورس اوراق بهادار کشور هند با تاکید با مدیریت سود پرداخته است. هدف اصلی ازاین مطالعه تحقیق در رابطه تفاوت بین جریان های نقدی آزاد در بورس اوراق بهادار هند با تاکید بر مدیریت سود می باشد. اطلاعات وآمار جریانهای نقدی آزاد و متغیر مدیریت سود توسط مدل جونز اندازه گیری شد نتایج حاصل ازاین مطالعه نشان می دهد که بین مدیریت سود ودر جریان نقدی آزاد رابطه مثبتی بوجود آورد.

کلید واژه ها:

پول نقدی، مدیریت جریان درآمد، اقلام تعهدی اختیاری، اقلام تعهدی غیر اختیاری

مقدمه :

بطور طبیعی همه افراد برای افزایش ثروت خود به منظور به حداکثر رساندن سود امنیت و غیره و اقلام می کند. این گرایش ها فرصتی مناسب ( به منظور به حداکثر رساندن ثروت خود با سرمایه گذاری را فراهم می کند. با این حال افرادی که قادر به مدیریت سود خود نیستند. به آنها افرادی را برای انجام این کار استخدام می کنند با توجه به این نظریه گروه اول مدیران و یا صاحبان سرمایه ها هستند. وگروه دوم نمایندگی ها و یا مدیران آنها می باشند و در واقع مدیران برای انجام امور مالی بدقت عمل کرده و در نهایت ثروت صاحب کار خود را افزایش می دهند. لازم به ذکر است که افراد تمایل به حداکثر رساندن منافع خود و نیز مدیران خود هستند. مدیران مشتاقانه نشان دادند که یک تصویر از موقعیت های مالی شرکت برای سهام داران و دیگر ذی نفعان را در راستای تسهیل بهره بردار و رفاه اجتماعی و یا برای حفظ مدیریت خود اقلام می کند مشکل زمانی و خبر...





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : سه شنبه 95/1/17
مقاله افت تحصیلی دانش آموزان و روشهای پیشگیری آن
مقاله افت تحصیلی دانش آموزان و روش‌های پیشگیری آن
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 7
فرمت فایل docx
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله افت تحصیلی دانش آموزان و روش‌های پیشگیری آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده :

افت تحصیلـــی هنوز هم یک چالش جدی برای نظام های آموزشــــی دنیا است . شاید به همین دلیل با وجود پژوهش ها و بررسی های فراوان ، باب مطالعه و گفتگو درباره آن بسته نیست . این مقاله با یک نگاه علمی به افت تحصیلی ، قصد معرفی و تحلیل علتهای این پدیده را دارد. با توجه به توسعه مدارس در سال های اخیر و عدم توجه کافی به کیفیت و استانداردهای آموزشی، هم اکنون افت تحصیلی در مدارس به عنوان یک معضل اساسی مطرح است. هر ساله بخشی از منابع و استعدادهای بالقوه انسانی و اقتصادی جامعه در مدارس با عناوین اخراج، ترک تحصیل ، انصراف و مردودی ضایع می گردد و علاوه بر آن آثار و پیامدهای ناگواری نیز در حیات فردی، خانوادگی افراد بر جای می گذارد و نابسامانی های اجتماعی فراوانی را نیز بوجود می آورد.

امروز افت تحصیلی نه فقط یک مشکل آموزش، بلکه یک مشکل اجتماعی نیز محسوب می شود . به همین خاطر عوامل موثر در بروز آن را نه فقط در مدرسه و درون دانش آموز که در جاهای دیگر نیز باید جست و جو کرد . به این منظور چهارعامل به عنوان عوامل اصلی افت تحصیلی در نظر گرفته می شود. کوشش به عمل خواهد آمد با طی مسیر یک مقاله به استناد منابع ، این موضوع بررسی شود و راهکارهای پیشگیری از آنها ارائه شود.

فهرست

چکیده : 3

مقدمه: 3

تاریخچه افت‌ تحصیلی: 4

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 5

1- علایم افت تحصیلی.. 5

2- عوامل افت تحصیلی.. 6

ارائه راهکار جهت پیشگیری از افت تحصیلی.. 8

چگونه دانش آموزان را به درس علاقه مند کنیم : 10

نتیجه: 12

منابع و مآخذ: 13

 





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 95/1/16
ترجمه مقاله تاثیر عملکرد سود سهام و نسبت قیمت درآمد بازده بورس
ترجمه مقاله تاثیر عملکرد سود سهام و نسبت قیمت درآمد بازده بورس
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 378 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
ترجمه مقاله تاثیر عملکرد سود سهام و نسبت قیمت درآمد بازده بورس

فروشنده فایل

کد کاربری 6
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: Impact of Dividend Yield and Price Earnings Ratio on Stock Returns

عنوان فارسی مقاله: تاثیر عملکرد سود سهام و نسبت قیمت درآمد بازده بورس

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 14500 تومان

چکیده ترجمه :

رفتار اقتصادی شرکت ها اهمیت زیادی به دلیل این رفتار اثر بزرگی را در عملکرد شرکت دارد. رفتار اقتصادی در کشور پاکستان به سختی درک شده است. در حال حاضر مطالعه و تجزیه و تحلیل تاثیر نسبت بازده سود قیمت در بازنظر دارد. ده سهام را در همچنین رابطه اندازه و قیمت سهام مشخص شد. در مطالعه حاضر داده از 111 بازار بورس کراجی غیر مالی برای دوره 2009-1998 در شرکت ها ذکر شده است. تاثیر عملکرد سود سهام و قیمت درآمد بر بازده سهام با استفاده اثر مدل ثابت تعیین شد.

مطالعه های یافته شده نشان می دهد که اندازه و نسبت درآمد شرکت ها .تاثیر مثبت درقیمت سهام قابل توجهی داشته است.

رابطه معنی داری بین عملکرد سود و قیمت سهام وجود دارد.همچنین این یافته ها نشان می دهد که سرمایه گذاران می توانند معیارهای سرمایه گذاری های که در استخدام اندازه شرکت اعمال می شودو قیمت ناهنجاری نسبت درآمد به کسب غیر طبیعی بازگشت می دهد.

مقدمه :

مهمترین بخش از اقتصاد بازار سهام است. شرایط اقتصادی کشور حکم است.اندازه گیری بازار سهام آن از طریق عملکرد (بشیر وهمکاران )(2011) در پایان سال 2009، 651 اوراق بهادار در شرکت بورس کراجی قرارداشت. سرمایه پرداخت شده بابای rs بود. 894200000000 تولید ناخالص داخلی آن 6 درصد بوده در پایان سال 2009 کل ارزش بازار RS بوده 2890 میلیارداست. سرمایه ی بازار کمتر از 20 درصد تولید ناخالص است که بسیار کم است. سودآوری شرکت از سال 2006 (2009GOP)کاهش یافته است. در میان سال های 2006 تا 2009 سودمالیاتی برای شرکت ها 77 درصد کاهش پیدا کرده است. به عنوان مثال نسبت به سال 2008 سود پس از کسر مالیات67 درصد کاهش و در سال 2009 تاثیر محیط زیست عامل سخت بودن...





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 95/1/16
مقاله در مورد درس پژوهی و اهداف آن
مقاله در مورد درس پژوهی و اهداف آن
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 6
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله در مورد درس پژوهی و اهداف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

یکی از شاخص های معلمی تاثیر شگفت او بر جان انسانها است . کار معلم تاثیر روحبخشی بر حال و آینده انسان ها دارد . تمام توفیقات انسانهای این مرز و بوم در اثر تلاش علما و معلمان بوده است . پر واضح است که همیشه معلمی با تغییر ، تحول و تعالی و نو به نو شدن همراه بوده است اما باعطف توجه به اینکه امروزه در کشور جمهوری اسلامی ایران معلمی و تمام فعالیت ها و تلاش هایش باید در تراز نظام اسلامی باشد لذا می طلبد که روش ها ، منش ها و تمام تلاش ها بصورتی چابک و موثر در حدی که نشان دهد انسان در پناه حکومت اسلامی انسانی با توانایی ویژه است و در نهایت نمونه و الگو بودن خود را نشان می دهد .

با نگاهی اجمالی به نحوه ی یاد دهی – یاد گیری در مدارس در می یابیم که گفتن ، شنیدن و حفظ کردن ، ارکان بیشتر فعالیتهای یاد دهی – یادگیری را تشکیل می دهند . در رویکرد حافظه محوری ، مطالب اغلب یک طرفه به دانش آموزان ارائه می شود ، غافل از اینکه این شیوه ، خود مانع یادگیری و خلاقیت است . با کمی تامل در می یابیم که یادگیری به شیوه فوق مغایر با فطرت دانش آموزان در فرآیند یاد دهی – یادگیری است چرا که دانش آموزان دوست دارند علاوه بر شنیدن ، مشاهده ، لمس ، سوال و جستجو کنند و تفکر ، کاوشگری ، آزمایش و پژوهش داشته باشند و به نوعی تفسیر و قضاوت کنند .

به عبارت دیگر باید در فرایند تدریس فرصتی ایجاد شود تا دانش آموزان نحوه ی یادگیری را تمرین کنند و روش یادگیری را یاد بگیرند . این نوع یادگیری را نظریه فرا شناخت در ارتباط است . آگاهی ، کنترل و هدایت سازمان شناختی خود را فرا شناخت می گویند . خود آغاز گری ، خود رهبری ، خود تنظیمی ، خود انگیزی ، خود یادگیری ، خود اندیشی ، خود باوری ، اعتماد به نفس ، خود ارزیابی ، تفکر انتقادی ، تفکر خلاق ، نقطه عطف نگرش یادگیری بر اساس نظریه فراشناخت است و کشف خود ، در درون درباره مطالبی که یاد می گیریم و تجربه و به کاربستن آموخته ها در زندگی ، از جمله اصول نظریه فراشناخت هستند و روش ارائه شده پایگاه علمی دارد . از طرف دیگر پیام جهانی در خصوص یادگیری ، بیانگر این نوع آموختن است که یادگیری را دانستن ، انجام دادن ، هم زیستی تعبیر کرده است . این نوع یادگیری متناسب با پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ( TCT ) است .

اعضای گروه هم اندیشان علم به این مهم اهمیت داده و بر آن شدیم تا با استفاده از علم روز و تکیه بر روش های نوین به عنوان نمونه تدریس درس انرژی چیست پرداخته و فرآیند حاصل را بررسی کرده و نتیجه را در اختیار همکاران قرار داده است .


فهرست :

 

مقدمه. 3

اهداف طرح درس پژوهشی : 4

مقایسه وضعیت کنونی و آرمانی کارهای گروهی.. 5

انتخاب موضوع. 7

مراحل الگوی ساخت گرایی.. 9

نحوه اجرای جلسات تدریس.... 11

بررسی نتایج : 22

نتیجه گیری : 22

پیشنهادات... 24

منابع و ماخذ. 25





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 95/1/16
تحقیق کارآموزی تعمیرات موبایل
تحقیق کارآموزی تعمیرات موبایل
دسته بندی گزارش کارآموزی
بازدید ها 7
فرمت فایل docx
حجم فایل 417 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
تحقیق کارآموزی تعمیرات موبایل

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

تعمیرات موبایل شامل آشنایی با اصول کلی و نحوه عملکرد گوشی های تلفن همراه می باشد. همچنین آشنایی با تاریخچه تلفن -ابزار و لوازم تعمیرگاه، سری بندی گوشی ها - نقشه خوانی- شناخت بخش ها - قطعات گوشی ها وانواع سیستم عامل هاو...میباشد.

البته این نکته لازم به ذکر است که تعمیرات موبایل بدون اطلاعات الکترونیک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سیارمنجر به اشتباهات در تعمیرات و عدم توانایی تعمیر کار خواهد شد و تعمیرکاری در کار خود پیشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونیکی و مخابراتی بخش های مختلف یک گوشی دست به تعمیر آن بزند . زیرا گوشی تلفن همراه دستگاهی بیش از اندازه حساس ، پیشرفته و دقیق است که نمی توان به صورت تجربی و عملی تعمیرات آن را انجام داد . بنابراین در دوره های کارورزی، بخش تعمیرات موبایل زمان مفیدی است که شما به الکترونیک و مخابرات تسلط کافی داشته باشید.

فهرست


مقدمه

تاریخچه تلفن همراه

ورود تلفن همراه در ایران

آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات موبایل

لوازم موردنیاز برای تعمیرات سخت افزاری

اجزای اصلی و تشکیل دهنده تلفن همراه

تعویض قطعه های موبایل

شناسایی قطعه ها

نکته ها و نشانه های خرابی باتری موبایل و راه رفع آن

تست باتری

انواع سیستم عامل های موبایل

قطعات داخلی موبایل





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 95/1/16
مقاله در مورد معرفی درس پژوهی
مقاله در مورد معرفی درس پژوهی
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 3
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1435 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله در مورد معرفی درس پژوهی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

بحث درباره کارایی درونی با بررسی فرایند های آموزشی به هم مرتبط است و فرآیند های نظام آموزشی را می توان در عملکرد تحصیلی دانش آموزان جستجو کرد. به عبارت دیگر از طریق ارزشیابی پدیده های مربوط به موفقیت و شکست دانش آموزان در جریان تحصیل می توان کارایی درونی را آشکار ساخت

امروزه نتایج ارزشیابی های بین المللی پیشرفت تحصیلی از جمله معتبر ترین انواع ارزشیابی برای بررسی کارایی درون نظام های آموزشی محسوب می شود. در حیطه آموزش ریاضی نیز مطالعات TIMSS از جمله این نوع ارزشیابی ها محسوب می شود.

...

پژوهشگران هسته اصلی درس پژوهی را فعالیت معلم می دانند و موفقیت این روش را در نهایت به معلمان وابسته می بینند آنها بیان می ککند که بهبود آموزش تغییری فرهنگی است...

فهرست مطالب :

مقدمه

درس پژوهی

درس پژوهی چیست

تاریخچه درس پژوهی

منطق درس پژوهی

مراحل درس پژوهی

جلسات درس پژوهی

منابع





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 95/1/16
پرسشنامه سنجش فرهنگ سازمانی
پرسشنامه سنجش فرهنگ سازمانی دنیسون
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
پرسشنامه سنجش فرهنگ سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

هدف از تحقیق حاضر بررسی وضعیت موجود و ایده آل مولفه های فرهنگ سازمانی می باشد . بدین منظور پرسشنامه ای بارویکرد فازی طراحی گردیده که شامل 60 مولفه تشکیل دهنده فرهنگ سازمانی است. در ادامه پرسشنامه این مولفه‌ها در جدولی به صورت کامل معرفی شده‌اند و از شما همکار گرامی خواهشمند است با دقت نظر و صبر و حوصله کافی پرسشنامه را تکمیل نمایید .

لازم است در مورد هریک از مولفه های فرهنگ سازمانی به دو سوال پاسخ دهید. جدول مولفه‌های فرهنگ سازمانی دو ستون در سمت راست و چپ خود دارد. در قسمت سمت راست جدول، وضعیت موجود هریک از مولفه ها در اداره مورد سئوال قرارگرفته است. خواهشمند است براساس طیف 5 گزینه ای راهنما * ، در مورد هریک از مولفه های فرهنگی با سه رویکرد خوش بینانه ، محتمل و بدبینانه ، 3 گزینه منتخب خود را درستون های مربوط درج نمایید.

به عنوان مثال اگر در مورد مولفه نخست: بیشتر کارکنان به میزان زیادی در کارهایشان فعال هستند. نظر خوش بینانه ترین شما براین است که در حال حاضر در اداره این وضعیت زیاد مشاهده می‌گردد، لازم است تا عدد 7 به مولفه فوق ودر زیر ستون خوش بینانه تخصیص یابد. طبیعی است که باید به همین مولفه با رویکرد بدبینانه و منصفانه نیز پاسخ دهید. به عبارتی در مورد هریک از مولفه‌های جدول لازم است تا سه عدد منتخب از بین اعداد مندرج در جدول راهنما، در ستون‌های بدبینانه، منصفانه و خوش‌بینانه درج گردد.

اما در ستون سمت چپ از شما خواسته شده تا اهمیت پرداختن به این مولفه‌های فرهنگی را درتوسعه فرهنگ سازمانی بیان کنید. در این قسمت کافی است تنها گزینه مورد نظر را برحسب اهمیت خیلی کم تا خیلی زیاد انتخاب و روبروی مولفه موردنظر در ستون درجه اهمیت درج کنید.

بطور مثال اگر از نظر شما مولفه نخست یعنی فعال بودن کارکنان در کارهایشان اهمیت خیلی کمی در توسعه فرهنگ سازمانی دارد، ستون مربوط به آن را علامت بزنید .





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : دوشنبه 95/1/16
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 267578

 
بنر 120 * 240