سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
پاورپوینت هاست چیست؟ به همراه فایل ورد آن

قسمتی از مطالب داخل پاورپوینت :
هاست چیست؟
فضا و اطلاعات سایت شما باید بر روی یکی از کامپیوترهای میزبان متصل به اینترنت قرار گیرد تا دیگران بتوانند در هر لحظه از شبانه روز به آن دسترسی داشته باشند. در حقیقت میزبان یا Host ، تمام یا بخشی کوچک از فضای یک کامپیوتر همیشه متصل به اینترنت است که به مرورگرها این امکان را می‌دهد که با تایپ دامنه شما در بخش مرورگر خود ، بتوانند به صفحات وب سایت شما دسترسی پیدا کنند و یا برنامه ای خاص را برای ایجاد آن صفحات اجرا کنند.
فضای Host دارای یک آدرس اینترنتی منحصر بفرد بنام IP ، یک حوزه منحصــر بفرد و یک نام منحصـر بفــرد که کامپیوتر شما را در شبکه می شناساند ، می باشد . بعبارت دیگر ، میزبانی یک سایت عبارتست از فراهم نمودن محلی مناسب بعنوان پایگاه اصلی برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت که در اصطلاح فنی به آن Web Hosting میگویند.
نکات مهم در انتخاب میزبان سرعت دسترسی به اطلاعات، پشتیبانی فنی، امکانات موجود بر روی سرور و مطابق با نیاز کاربر می‌باشد.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
مقاله سیستم عامل لینوکس


مقدمه

تاریخچه Linux
در سال 1991، یکی از دانشجویان دانشگاه هلسینکی به نام Linus Torvalds که از سیستم عامل موجود ناراضی بود به فکر افتاد که از سیستم عامل برای کارهای خود استفاده کند. Unix یک سیستم عامل قدرتمند محسوب می شد، ولی قیمت ان گران بود.بنابر این Torvalds به فکر نوشتن نسخه ای از Unix برای خود افتاد.این کار ساده بود. وی پس از تنظیم قسمت های اصلی برنامه، از طریق اینترنت مجموعه ای از برنامه نویسان با استعداد تشکیل داد و افراد این مجموعه به کمک هم سیستم عامل یا هسته ای به وجود اوردند که امروزه به Linux موسوم است.
یکی از مهمترین تصمیماتی که Torvalds در شروع کار گرفت، توزیع و اشتراک گذاری رایگان کد هسته لینوکس برای افرادی بود که مایل بودند در توسعه این سیستم عامل سهیم باشند.امروزه نیز لینوکس به صورت رایگان و عمدتا از طریق اینترنت توزیع می شود.
کدهای منبع ازاد (open source) برای عموم ساخته می شوند و هر فردی می تواند در ساخت و توسعه ان، بدون زیر پا گذاشتن قانون و تملک انحصاری ان شرکت داشته باشد.هر فردی می تواند کد منبع را مطابق میل خود، حتی برای سرگرمی ،تغییر داده و نسخه ای از ان را منتشر سازد. ولی انچه که افراد نمی توانند تغییر دهند، جلوگیری از هر شخص دیگر برای استفاده، تغییر و توزیع ان نسخه از نرم افزار است که شما ان را تغییر داده اید. اعمال این محدودیت که نمی تواند به طور انحصاری به شخص یا شرکتی تعلق داشته باشد باعث پیشرفت های حیرت انگیزی در این صنعت گردید.
در اوایل بهار 1994، اولین نسخه واقعی لینوکس (نسخه 1.0) برای استفاده عموم عرضه گردید.حتی در ان زمان، این سیستم عامل، یک سیستم عامل خوب محسوب می شد و از ویژگی های رایگانی که در سیستم عامل های دیگر به قیمت صدها دلار به فروش می رسید برخوردار بود.











چرا Linux ؟
لینوکس یک نرم افزار رایگان قابل دسترس می باشد. کد منبع لینوکس که قلب و روح سیستم عامل محسوب می شود نیز در دسترس عموم می باشد.سازمان (Free Software Foundation (FSF در ساخت و تهیه بیشتر نرم افزار های کمکی جهت سهولت بخشیدن به کار و استفاده با لینوکس همکاری می کند.
شرکت .Red Hat, Inc سیستم عامل پایه لینوکس را با نرم افزار های دیگر (که ساخته شرکتهای دیگر و یا خود Red Hat می باشند) ادغام می کند و یک بسته نرم افزاری ارایه می دهد که گاهی اوقات ارزش ان بیش از کلیه نسخه های ارائه شده است. این مجموعه را distribution یا flavor لینوکس می نامند. لینوکس به خودی خود رایگان بوده و هست. کاری که شرکت هایی مثل ردهت انجام می دهند، کامپایل کردن بخش ها و نرم افزارهای مختلف و ارائه آن بصورت یک فرمت قابل توزیع همانند سایر سیستم عاملها است، تا مردم عادی نیز بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین با رابطهای گرافیکی کاربر مانند GNOME، توزیع های لینوکس در بین مردم بسیار گسترش یافته است.
امروزه در دنیایی متکی بر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم و به خطر افتادن جریان اطلاعات در هر لحظه منجر به بروز خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد. بر این اساس امنیت در بین سیستم های عامل از اهمیت زیادی برخوردار است .لینوکس در این زمینه بسیار قدرتمند است.
لینوکس از ابتدا برای محیط‌های شبکه‌ای و چند کاربره طراحی شده است و همین باعث رعایت مسائل امنیتی در ان شده است.

کاربرد های Linux
از Red Hat Linux می توان به عنوان یک ابزار میز کار، یک سرور شبکه و دروازه اینترنت، یک دیواره اتشین (Firewall)، پایگاه یک سیستم از پیش تعبیه شده (مانند یک VCR هوشمند یا یک ربات) و یا حتی به صورت یک سوپر کامپیوتر چند پردازنده ای استفاده کرد.
ابزار های پر مصرف میز کار : در Red Hat نرم افزار های دیگر مانند مجموعه برنامه های OpenOffice برای سهولت کار کاربران قرار داده شده است. مجموعه برنامه های OpenOffice شامل یک واژه پرداز کامل، صفحه های گسترده، برنامه نمایش محتویات، یک برنامه رسم گرافیک و ابزارهای ساخت صفحات وب می باشد. با نصب Red Hat Linux، مجموعه OpenOffice نصب شده و نشانه های مربوط به برنامه های ان برای سهولت دستیابی به انها در نوار منو قرار داده می شوند.
مطالب مربوط به چند رسانه ای ها: Red Hat Linux برای استفاده شما ابزار های متعدد چند رسانه ای را در یک بسته قرار داده است. به کمک این بسته می توان موسیقی پخش کرده و به منابع چند رسانه ای مانند ایستگاه های رادیو یی در اینترنت گوش داد.در لینوکس میتوان عکس و دیگر اقلام را از دوربین و دستگاه پخش MP3 به کامپیوتر منتقل کرد.
خدمات شبکه ای: Red Hat Linux به عنوان سرور مبتنی بر شبکه نیز به کار می رود.محبوبیت اولیه Linux مدیون ارائه خدمات وب و اشتراک گذاری پرونده ها و چاپگر به طور کامل است.

استفاده از ابزارها و خدمات شبکه ای
سرور وب Apache: بیشتر سرورهای وب در اینترنت، توسط سرور وب Open Source Apache اداره
می شوند. شما می توانید یک سرور وب ساده را با نصب نرم افزار Apache دایر کنید.
OpenSSH : نسخه منبع ازاد secure Shell امکان برقراری یک ارتباط امن در اینترنت را فراهم می سازد. secure Shell به مراتب امن تر از telnet می باشد. تحت OpenSSH می توانید بدون اینکه فرد دیگری قادر به شنیدن مکالمات شما باشد با دیگران ارتباط برقرار کنید.
VPN (Virtual Private Network) : VPN ارتباطات در یک شبکه نا امن، مثل اینترنت را در ساخت شبکه های شخصی، رمز نویسی می کند. وجود بسته های نرم افزار Red Hat Linux و ابزار های ان برای برقراری یک ارتباط امن بین دو کامپیوتر یا شبکه های خصوصی در اینترنت لازم می باشد.
دیواره های اتشین (Firewalls): برای دور نگه داشتن نفوذ گران، Red Hat Linux با ارائه ابزار های حفاظتی به شما امکان می هد تا بتوانید یک دیواره اتشین برای سیستم خود بسازید.از لحاظ اعمال این دیواره اتشین، Red Hat Linux از انعطاف پذیری کاملی بر خوردار است.
موارد فوق نمونه ای از کارهایی است که می توانید تحت Red Hat Linux انجام دهید.
توزیع (distribution)
گفتنی ها در باره لینوکس بسیار است.در این قسمت به مفهوم انواع توزیع ((distribution های لینوکس خواهیم پرداخت.
یکی از سوالات مطرح برای کاربرانی که قصد کار باسیستم عامل لینوکس را دارند، انتخاب توزیع است و اینکه چرا انواع مختلفی از لینوکس وجود دارد و کدامیک مناسب تر است؟

توزیع چیست؟
سیستم عامل لینوکس به خودی خود یک سیستم عامل آزاد و رایگان است. لینوکس را هر کس می تواند جمع آوری کرده و به نام خودش به رایگان عرضه کرده و به فروش برساند. علت چیست؟ سیستم های لینوکس از بخش های بسیار زیادی تشکیل شده که هر بخش آن توسط عده ای خاص توسعه می یابد که هر کدام در یک نقطه از جهان قرار دارند. می گویند لینوکس مانند هواپیمایی است که هر قسمت آن را در یک کشور ساخته اند. (البته این نکته نقطه قوت آن به شمار می رود. ) در صورتی که شما به عنوان یک کاربر بخواهید یک لینوکس داشته باشید، باید تمام این قطعات را جداگانه جمع آوری کرده و پس از کامپایل استفاده نمایید.
درصد کمی از مردم این امکان و توانایی را دارند. بنابراین افراد و شرکت های محدودی علاوه بر جمع آوری این قطعات مجزا، برای مجموعه گردآوری شده توسط خود برنامه هایی نصب و مدیریت نموده تا کاربران کار نصب و مدیریت سیستم عامل به آسانی انجام دهند. به این مجموعه ها که توسط افراد و شرکت های مختلف گردآوری شده است، توزیع یا Distribution لینوکس می گویند. به زبان ساده تر لینوکس یک نسخه‌ی اصل بیشتر ندارد: GNU/Linux. این نسخه‌ی اصلی یا همان kernel است.تعدادی شرکت یا دانشگاه یا هر گروه دیگری یک سری امکانات به این هسته اضافه می‌کنند. مثل محیط گرافیکی و .... به هر کدام از اینها یک Distrbution از لینوکس یا اصطلاحا یک Distro می گویند.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
پاورپوینت سیستم عامل لینوکس

اسلاید 1 :
مقدمه
درسال 1991،توسط یکی از دانشجویان دانشگاه هلسینکی به نام Linus Torvalds بوجود آمد. وی پس از تنظیم قسمت های اصلی برنامه، از طریق اینترنت مجموعه ای از برنامه نویسان با استعداد تشکیل داد و افراد این مجموعه به کمک هم سیستم عامل یا هسته ای به وجود اوردند که امروزه به Linux موسوم است. در اوایل بهار 1994، اولین نسخه واقعی لینوکس (نسخه 1.0) برای استفاده عموم عرضه گردید .
اسلاید 2 :
چرا لینوکس؟
لینوکس یک نرم افزار رایگان قابل دسترس می باشد. کد منبع لینوکس که قلب و روح سیستم عامل محسوب می شود نیز در دسترس عموم می باشد . امروزه در دنیایی متکی بر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم و به خطر افتادن جریان اطلاعات در هر لحظه منجر به بروز خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد. بر این اساس امنیت در بین سیستم های عامل از اهمیت زیادی برخوردار است .لینوکس در این زمینه بسیار قدرتمند است. لینوکس از ابتدا برای محیط‌های شبکه‌ای و چند کاربره طراحی شده است و همین باعث رعایت مسائل امنیتی در ان شده است.
اسلاید 3 :
کاربردهای لینوکس(red hat)
از Red Hat Linux می توان به عنوان یک ابزار میز کار، یک سرور شبکه و دروازه اینترنت، یک دیواره آتشین (Firewall)، پایگاه یک سیستم از پیش تعبیه شده و یا حتی به صورت یک سوپر کامپیوتر چند پردازنده ای استفاده کرد.
ابزار های پر مصرف میز کار : در Red Hat نرم افزار های دیگر مانند مجموعه برنامه های OpenOffice برای سهولت کار کاربران قرار داده شده است.
مطالب مربوط به چند رسانه ای ها: Red Hat Linux برای استفاده شما ابزار های متعدد چند رسانه ای را در یک بسته قرار داده است.
خدمات شبکه ای: Red Hat Linux به عنوان سرور مبتنی بر شبکه نیز به کار می رود.محبوبیت اولیه Linux مدیون ارائه خدمات وب و اشتراک گذاری پرونده ها و چاپگر به طور کامل است.
اسلاید 4 :
توزیع چیست؟
افراد و شرکت های محدود علاوه بر جمع آوری قطعات مجزا، برای مجموعه گردآوری شده توسط خود، برنامه هایی نصب و مدیریت نموده تا کاربران کار نصب و مدیریت سیستم عامل به آسانی انجام دهند. به این مجموعه ها که توسط افراد و شرکت های مختلف گردآوری شده است، توزیع یا Distribution لینوکس می گویند.
اسلاید 5 :
کدام توزیع مناسب است؟
هر یک از توزیع ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. به عنوان مثال مراحل نصب یک توزیع بسیار راحت است و توزیع دیگر از نظر پایداری و امنیت مطرح می باشد. انتخاب توزیع بستگی به شرایط زیر دارد:
- سطح علمی کاربر - مورد استفاده از لینوکس - ویژگی های توزیع - بازار
اسلاید 6 :
مزایای لینوکس
قابلیت اطمینان
کارایی
امنیت
سیستم فایلی
گردانندگان دستگاه جانبی
نرم افزار های تجاری
نرم افزار های رایگان
محیط تولید برنامه
زیر ساخت محیط تولید نرم افزار
پشتیبانی
هزینه ها و قیمت های مالکیت

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
تراریوم

تراریوم(باغ شیشه ای)
باغ شیشه ای اصطلاحی است که امروزه برای کشت گیاهان در محفظه های شیشه ای بکار میرود

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
کتاب شهرشاد

کتاب شهرشاد نویسنده چارلز مونتگمری

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
خلاصه کتاب زیرساخت ها
نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
اصول احداث باغ مرکبات
نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
واکنش های گیاهان زراعی به محیط رشد
مجموعه سوالات امتحانی گیاهان دارویی

مجموعه سوالات امتحانی گیاهان دارویی

1ـ گروه درمانی آدنیس چیست؟
الف) مدر و معرق ب) ملین و مسهل ج) محرک قلب د) ضد التهاب و ضد سرفه
2ـ راهکارهای کلی نگر و عملی مفید و مستدل در مورد حفظ و یا ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن به جهت حفظ شادابی و سلامتی زندگی و طول عمر از خصوصیات کدام طب است؟
الف) طب چین ب) طب Ayurvedic
ج) طب سنتی آمریکای مرکزی و جنوبی د) طب سنتی آمریکای شمالی
3ـ Thymus Vulgaris نام علمی کدام گیاه است؟
الف) آویشن باغی ب) آنسیون ج) آدونیس د) اسفرزه

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
پاورپوینت تیره های گیاهی

پاورپوینت تیره های گیاهی

(Corylaceae)معرفی درخت ممرز
این درخت بومی اروپای مرکزی,غربی و جنوبی بوده و تا شرق اروپا امتداد یافته است.
برای رشد مناسب به هوای گرم نیاز دارد و در ارتفاعات بالای 600 متر با درختان بلوط و راش دیده می شود.
این درخت به فراوانی در شمال ایران دیده می شود و بومی جنگل های شمال ایران نیز می باشد.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : یکشنبه 95/6/14
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 267668

 
بنر 120 * 240