سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
مقاله ژنراتور

مقاله ژنراتور در144صفحه قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
مقدمه :‌
صدای مختصری شنیده خواهد شد این حالت دلالت می کند که کنتاکتها بطورنرمال کار می کنند. همچنین با قطع کردن سیم کشی کنترل از ترمینالهای رله و قراردادن یک رنگ(Bell – SET ) یا ابزار اندازه
گیری متفاوت در مدار می توان پیوستگی(CONTINUITY ) را چک کرد، متصل کردن هر یک از اینها به ترمینالهای رله، دلالت می کند. که تا وقتی که عمل کننده چک کنتاکت پائین باشد کنتاکتهای رله بسته است. طول درگیر ماگنت(MAGNET ) را چک کرده ومطمئن شوید که از گردوغبار یا کثافت، روغن و گریس، پاک باشند. کنتاکتهای نقره ای را از نظر سایش چک کننید.اگر سر نقره ای سائیده شده و فلز زیری دیده شود کنتاکتها را عوض کنید. کنتاکتهای نقره ای را جهت برطرف کردن برآمدگی ها، ترکها، خراشیدگی ها و غیره سوهان نزنید.
کنتاکتهای عمومی(GENERAL – PVRPOSE )
مسیر قوس(ARC CHUTE) را از نظر آسیب فیزیکی بازرسی کنید. کلیرنس های برآمدگی قوسها را چک کنید. تنظیمات فنر آرمیچر با نیروی کنتاکت (TIE GAPE ) و سیم ها را چک کنید.
ژنراتورها(GENERATORS )
جهت اطلاع از رو شهای تعمیرات و بازرسی ژنراتور، به بخش (ژنراتور و ضمائم) در جلد I مراجعه کنید.

کوپه های بار و کولکتور
اطمینان حاصل کنید که اتصالات شل در این کوپه ها وجود نداشته ، فصل مشترک های بین انتهای کوپه ها و ژنراتور در مقابل نشت اب سیل بوده و سیل ها صدمه ندیده باشند. در صورتیکه تجمعی از گردوغبار و گثافت وجود داشته باشد باید تمیز و برطرف شود. و نت های تخلیه هوای خنک کننده را از نظر اطمینان از عدم گرفتگی چک کنید.
تعمیرات سیستم های وای ورودی و تجهیرات سیستم و توربین گاز توری ورودی (INLET SCREEN)
تور های ورودی درست در بالای سپراتورهای( جداکننده های) اینرسی(INRETIAL – SEPRATORS ) قرار دارند تا از ورود پرندگان، برگها، ترکها، کاغذها، و دیگر اشیاء مشابه جلوگیری شود. در این توربینها باید از تجمع زیاد آشغالها ممانعت کرد تا ا زجریان آزاد هوا اطیمنان حاصل شود.
(سپراتورهای اینرسی)
سپراتورهای اینرسی معمولاً( خودتمیز کننده) (SELE CLEANING) بوده و برخلاف فیلترهای هوا که ذرات گردوغبار راجمع کرده و نگه می دارند به سرویس روتین نیاز ندارند هر چند د ر فواصل زمانی منظم سیستم فوق از نظر صحت اتصالات سیل یا آسیب اتفاق، باید بازدید شو سالی یک بار اطاقک های(CELLS ) سپراتورهای اینرسی از نظر تجمع رسوبات باید مورد امتحان قرار گیرد. پوشش نازک از غبار، طبیعی بوده و کارکرد یا راندمان اطاقک ها را خراب نخواهد کرد. هر چند در برخی واحدها ممکناست در اطاقک به علت وجود بخار روغن(OIL MIST ) یا بخارات مشابه دیگر در هوا رسوبات ضخیم تری از کثافت قشری تجمع کنند. چنین تجمع در سپراتور سبب کاهش راندمان تمیزکنندگی یا تنگی مسیر عبور هوا یا هر دو مورد می شود در چننی مظرح تیغه ها و(یا) وزیدن هوای فشرده می تواند تمیز کرکد. سپراتورهای اینرسی قابل جداشدن( دراوردن) را می تواند د رمحول دترژنت یا جدول مناسب دیگری تمیز کرد. وزنده های تخلیه به بیرون(BELLD- BLOWERS) وقتی که توربین در حال کار باید می بایست روشن باشد. اگر وزنده های فوق در موقع کار توربین در حال عمل نباشد سپراتورهای اینرسی دارای راندمان تمیز کاری خواهند بود. مووتور های وزنده تخلیه به بیرون، طبق چارت راهنمای روغنکاری که رد بخش 2( عملیات استاندارد از دستورالعمل بازرسی و تعمیر و نگهداری د رجلد 2) تشریح شده بطور متناوب به سرویس نیاز خواهند داشت.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله سنسورهایی از نوع ذرات بولوژیکی

مقاله سنسورهایی از نوع ذرات بولوژیکی در27صفحه قابل ویرایش

فهرست مطالب





سنسورهایی از نوع ذرات بیولوژیک



بیوسنسور‌ها




تعریف ‏BioMEM



اصول مورد استفاده



BioMEM‏ و کاربردهای تشخیصی



‏BioMEM‏ و سنسورهای بیوچیپ‏




‏BioMEM ‎‏ و تشخیص مکانیکی‏



BioMEM ‎‏ و تشخیص الکتریکی



آزمایشگاه روی یک چیپ و وسایل میکروفلوئیدیک ‏



نتایج و مسیرهای آینده



BM‏ و ابزار جدید در نانو بیولوژی



در سالهای اخیر کاربردهای زیست‌ فناوری و پزشکی فناوری میکرو ونانو (که معمولا از آن به عنوان سیستم‌های میکروی الکتریکی مکانیکی پزشکی یا زیست‌ فناوری‎(BioMEM) 1‏ نام برده می‌شود) به‌صورت فزاینده‌ای رایج شده است و کاربردهای وسیعی همچون تشخیص و درمان بیماری و مهندسی بافت پیدا کرده است. در حین این که تحقیقات و گسترش فعالیت در این زمینه هم چنان به قوت خود باقی است، بعضی از این کاربردها تجاری هم می‌شود. در این مقاله پیشرفت‌های اخیر در این زمینه را مرور کرده و خلاصه‌ای از جدیدترین مطالب در حوزه ‏BioMEM ‎‏ را با تمرکز روی تشخیص و حسگرها ارائه می‌شود.‏



در کاربردهای بسیاری در پزشکی، تحلیل محیطی و صنایع شیمیائی نیاز به روشهایی جهت حس کردن مولکولهای زیستی کوچک وجود دارد. حس‌های بویایی و چشایی ما دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و سیستم ایمنی بدن میلیونها نوع مولکول مختلف را شناسائی می‌کند. شناسائی مولکولهای کوچک تخصص بیومولکولها است، لذا اینها شیوه جدید و جذابی برای ساخت سنسورهای خاص را پیش رو قرار می‌دهد. دو مولفه اساسی در این راستا وجود دارد. المان شناساگر و روش‌هایی برای فراخوانی زمانی که المان شناساگر هدف خودش را پیدا می‌کند. اغلب المان شناساگر تحت تاثیر منبع زیست‌ فناوری تغییر نمی کند. مشکل اصلی در این کار طراحی یک واسطه مناسب به یک وسیله بازخوانی بزرگ است.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله انرژی خورشیدی

مقاله انرژی خورشیدی در73صفحه قابل ویرایش
بخشی از متن:
مقدمه:
در شرایط کنونی، تلاش در جهت خودکفایی و رفع وابستگی های تکنولوژی کشورمان، یکی از مبرمترین وظایف آحاد ملت ایران است و هرکس بنابه موقعیت خویش بایستی در این راستا گام بردارد. یکی از صنایع کشور که پیشرفت دیگر صنایع در گرو پیشرفت و توسعه آن است، صنعت برق می باشد. نیروگاههای موجود تولید برق از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردارند، به طوری که در حال حاضر طراحی و ساخت آنها در انحصار چند کشور خاص می باشد. با توجه به اینکه رسیدن به این تکنولوژی در آینده نزدیک برای مان مقدور نیست، این سؤال پیش می آید که برای تأمین انرژی بدون نیاز به تکنولوژی وارداتی چه باید کرد؟ برج نیرو پاسخ مناسبی است به این سؤال چرا که از یک سو بحران انرژی را حل کرده و از سوی دیگر با داشتن تکنولوژی ساده و در عین حال مناسب برای شرایط اقلیمی کشورمان می تواند ما را در تأمین انرژی موردنیاز یاری نماید.
در ابتدا پیش گفتاری در مورد بحران انرژی در جهان آورده شده و در ادامه آن مقایسه ای اجمالی بین انواع انرژیهای موجود و لزوم استفاده از انرژی خورشید مورد بررسی قرار گرفته است.
در فصل اول پس از آشنایی مقدماتی با برج نیرو، مختصری در مورد کیفیت ساختمانی اجزاء برج و عملکرد آنها بیان شده و نهایتاً امکانات بهره برداری اضافی و افزایش راندمان در برجهای نیرو مطرح شده است.
فصل دوم به تئوری تشعشع خورشید اختصاص داده شده. در این قسمت با توجه به نیازی که مشاهده گردید ابتدا مکانیزم پدیده تشعشع و قوانین مربوط به آن به طور خیلی مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشید و عواملی که برروی شدت تشعشع آن اثر می گذارند و نهایتاً پوشش ها بررسی شده اند.
فصل سوم شامل محاسبات دودکش است. در این فصل فشار رانش دودکش، دمای هوای خروجی از دودکش، تلفات دودکش و بالاخره راندمان دودکش مطرح شده است.
در فصل چهارم به بررسی تئوریک توربین پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماکزیمم توربین محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماکزیمم، فاکتور بتز، برای این نوع توربین خاص بدست آمده است. نهایتاً توان واقعی و نیروی وارد بر پره ها، مورد بررسی قرار گرفته اند.
فصل پنجم شامل اطلاعات مختصری در مورد کلکتور است. در این فصل به بررسی بالانس انرژی در کلکتور، پرداخته شده است. همچنین مقایسه ای بین بالانس انرژی برجهای نیرو و سایر نیروگاههای خورشیدی انجام شده است.
فصل ششم به ارزیابی اقتصادی برجهای نیرو اختصاص داده شده. در این قسمت ابتدا، هزینه مخصوص اجزاء مختلف (دودکش، توربین، کلکتور) و سپس هزینه مخصوص کل پروژه برای دو نوع پوشش شیشه ای و پلاستیکی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه برخی از مزیتهای برج نیرو نسبت به سایر نیروگاهها، بیان شده است.
در فصل آخر مشخصات و نتایج حاصل از اولین برج نیروی آزمایشی که در مانزانارس اسپانیا احداث گردیده آورده شده است.


پیش گفتار:
چرا انرژی خورشیدی؟
مصرف انرژی در جهان به طور سرسام آوری رو به ازدیاد است. بالارفتن سطح زندگی مردم که با جانشین شدن انرژی مکانیکی بجای انرژیهای انسانی و حیوانی همراه بوده است از یکسو و ازدیاد جمعیت از سوی دیگر باعث بالارفتن میزان مصرف انرژی شده اند. بشر مترقی امروز برای تولید آب آشامیدنی، برای تولید مواد غذایی و برای کلیه کارهای روزمره خود نیازمند استفاده از انرژی می باشد. بطوریکه بدون انرژی زندگی او کلاً مختل می گردد.
طبق برآوردهایی که دانشمندان نموده اند، از ابتدای خلقت تا سال 1852 میلادی، بشر معادل 1.2×1015 کیلووات ساعت و در فاصله 1852 تا 1952 نیز معادل 1.2×1015 کیلووات ساعت انرژی مصرف نموده است. پیش بینی می شود که در فاصله 1952 تا 2052 مصرف انرژی بشر به 30×1015 تا 120×1015 کیلووات ساعت برسد.
امروزه بین تقاضای انرژی و انرژیهای در دسترس و قابل مهار هماهنگی وجود ندارد و دنیای امروز با این بحران بزرگ روبروست. آنچه مسلم است منابع شناخته شده انرژی مورد استفاده بشر (نظیر ذغال سنگ، نفت، گاز و غیره) در صورتیکه صددرصد نیزقابل مهار و استخراج باشند نمی توانند پاسخگوی نیازهای آتی بشر باشند و دیری نخواهد پائید که این منابع نیز به اتمام خواهند رسید. در ضمن نگهداری و حفظ بعضی از منابع جهت کاربردهای فوق العاده ویژه نظیر تغذیه و داروسازی ضرورت دارد از سوی دیگر استفاده از اینگونه انرژیها با مشکلاتی توأم می باشد. مثلاً در مورد سوختهای هسته ای، امکان تبدیل آنها محدود بوده و همچنین استفاده از آنها تکنولوژی پیشرفته ای لازم دارد. بعلاوه از بین بردن فضولات آن نیز مشکلاتی ایجاد می کند.
در مورد سوختهای فسیلی نیز استفاده مداوم از هریک از آنها در درازمدت ضمن داشتن مخاطره های محیط زیست هزینه های اقتصادی فزاینده ای را به دنبال دارد.
منابع شناخته شده انرژی عبارتند از:
- سوختهای فسیلی (شیمیایی) نظیر زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی
- چوب، فضولات گیاهی، حیوانی و انسانی (بیوماس)
- مواد غذایی (انرژی مصرفی انسان و حیوان)
- جریان آبهای سطحی مانند رودخانه ها و آبشارها
- باد
- امواج دریا
- جزر و مد
- حرارت زیر پوسته زمین (ژئوترمال)
- حرارت آب سطح دریاها
- واکنشهای هسته ای
- انرژی خورشید.
در این قسمت منابع مختلف انرژی بطور مختصر با یکدیگر مقایسه می شوند.
1- سوختهای فسیلی: سوختهای فسیلی مرسومترین منبع انرژی مورداستفاده بشر است. بشر برای اینکه از منابع سوختهای فسیلی استفاده کند مجبور است که آنها را سوزانده بصورت انرژی گرمایی درآورد تا هم برای مصارف گرمایی و هم برای تبدیل به سایر انرژیها مثل الکتریکی و مکانیکی مناسب باشد. مشهورترین اثر نامطلوب استفاده از سوختهای فسیلی، آلودگی محیط زیست می باشد، بخصوص سوختن زغال سنگ باعث تولید گازهای اکسید گوگرد، اکسید ازت، دی اکسید کربن و نیز ریزش بارانهای اسیدی می‌گردد. در ضمن گازکربنیک بصورت مانعی در مقابل تشعشع حرارتی زمین به آسمان عمل می کند و در درازمدت موجب افزایش دمای کره زمین می گردد که خود اثرات نامطلوبی برروی محیط زیست می گذارد. مشخصه دیگر سوختهای فسیلی محدود بودن منابع آن است و بشر فقط تا چند سال دیگر قادر خواهد بود که احتیاجات خود را از این منابع تأمین نماید. بدین ترتیب منابعی را که طبیعت در مدت چهار میلیون سال بوجود آورده، بشر در مدتی کمتر از چهارصد سال بکلی مصرف خواهد نمود.
البته کشور ما خوشبختانه بخاطر بهره از منابع عظیم نفت و گاز نسبت به بسیاری از کشورهای جهان، وضعیت خوبی دارد، ولی ناچار به جستجوی راههای مطمئن تر و پایدار تر برای تولید انرژی مصرفی در سالهای آتی هستیم. بخصوص که در وضعیت فعلی، مقدار زیادی از نفت استخراجی کشور در بازارهای جهانی به فروش می رسد.
2- چوب، فضولات گیاهی، حیوانی و انسانی: این مواد که قابل تبدیل به انرژی هستند کلاً به نام بیوماس نامیده می شوند. روش تبدیل این مواد به انرژی به دو صورت زیر می‌باشد:
مواد گیاهی، حیوانی یا انسانی فوق الذکر را یا از طریق سوزاندن مستقیماً به حرارت تبدیل می کنند و یا اینکه تحت شرایط خاصی آنها را تخمیر کرده و با تولید بیوگاز، قسمتی از انرژی موردنیاز را تأمین می کنند.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتی

مقاله سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتی در43صفحه قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
موضوع نگهداری و تعمیرات از معدود علوم کاربردی است که شاید در طول تاریخ حیات انسان جران داشته است و با بهره گیری از دانشهای پایه ای مانند : ریاضی ، فیزیکی و علوم کاربردی ، مهندسی و مدیریت به موازات سایر علوم تجربی شکل آکادمیک به خود گرفته و پیشرفت کرده است .
ضرورت طراحی و استقرار سیستم های نگهداری و تعمیرات در کارخانجات یکی از مسائل حیاتی امروز صنایع مملکت ماست و این امر در امور خدماتی نیز صدق می کند از جمله بخش حمل و نقل که از مهمترین امور خدماتی در هر کشور می باشد .
نگهداری و تعمیرات در صورت اجرا شدن در مرکز تولیدی و خدماتی موجب کاهش هزینه و بالا رفتن کیفیت کار و در نهایت بالا رفتن بهره وری خواهد شد .
با پیچیده تر شدن امکانات در زندگی بشر روشهای استفاده و نگهداری و تعمیرات این امکانات پیچیده تر می شدند و برای این امر نیاز به دانش و تجربه خواهد بود .
باید سعی شود تا جایی که ممکن است عمر تجهیزات را اضافه کرد و در طول شبانه روز بیشترین کارایی را از آنها گرفت که این امر با داشتن یک
سیستم مناسب نگداری و تعمیرات با صنعت موردنظر امکانپذیر می باشد .
با داشتن یک سیستم نگهداری و تعمیرات کارآ می تواند قیمت تمام شده محصولات یا خدمات را کاهش داد .
در جهان امروز با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر می توان رقابت کرد و در عرصه رقابت ماند . بامقدمه بالا ما به اهمیت کار نگهداری و تعمیرات پی بردیم حال می خواهیم اهمیت آن را در حمل و نقل دریایی و در زمینه تخصصی دستگاه های ارتباطی و اوبری کشتی ها بررسی کنیم .
در یک کشتی حداقل 50 نفر انسان وجود دارد که نمی توان برای جان آنها قیمتی در نظر گرفت زیرا قابل قسمت گذاری نیستند .

خرید فایل
سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتیتحقیق سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتیتحلیل سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتیبررسی سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتیپروژه سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتیمقاله سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطی و ناوبری کشتیتعمیرات دستگاههای ارتباطیتعمیرات ناوبری کشتیناوبری کشتیسیستم نگهداریسیستم نگهداری و تعمیرات دستگاههای ارتباطینگهداری و تعمی




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله شهر الکترونیک

مقاله شهر الکترونیک در45صفحه قابل ویرایش
فهرست:
مقدمه
1) مزایای ومفاهیم شهر الکترونیک
2) مدل شهر الکترونیک
3) شهر الکترونیک درایران
4) دموکراسی الکترونیک



مزایای شهرالکترونیک: این شهرها تفاوت عمده ای با شهرهای سنتی دارند. در این شهرها بسیاری معضلات ومشکلات شهرهای سنتی مانند آلودگی هوا،ترافیک، انتظار در صفوف اماکن خدمات رسانی عمومی،هزینه های زیاد نگهداری وتوسعه سیستم حمل ونقل و بزرگراههای شهری وجود ندارد. شهر الکترونیک از دید یک کاربر سایت است که از آن دسترسی به تمام خدمات شهری ممکن است.
این وب سایت درگاه نامیده میشود.
زمان هایی که با استفاده از امکانات شهرهای الکترونیک برای شهروندان ذخیره می شود را میتون با مطالعه، استراحت، رسیدن به خانواده، تفریح وامور فرهنگی ومذهبی یا هر کار دلخواه دیگری صرف کرد.
در شهرهای الکترونیک انجام کلیه فعالیت های بانکی اداری،تجاری، تفریحی، اطلاعات، علمی، آموزشی ،سیاسی، مسافرتی، درمانی، کاریابی ازطریق اینترنت انجام می شود.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
پاورپوینت گزارش کارآموزی طراحی مجموعه تجاری در مهر

فهرست
طراحی مجموعه تجاری در مهر
آغاز کار: 91/2/8 هفته اول
انواع سازه های چادری
مجموعه های تجاری
تهویه در مراکز تجاری:
آبنما در مراکز تجاری:
ویترین در مراکز تجاری:
فضاها
ورودی
واحدهای تجاری
خرده فروشی ها
لابی
رستوران ها و فروش مواد غذایی
فضاهای خدماتی و سرویس ها
هفته دوم: آغاز طراحی
سایت پلان مجموعه
اتودهای اولیه
هفته سوم: ترسیم پلان
هفته چهارم: طراحی حجمی

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله شیوه ارائه مطالب ربات ها‏

مقاله شیوه ارائه مطالب ربات ها‏ در36صفحه قابل ویرایش
عنوان
1- مقدمه
2- ربوکاپ چیست؟
2-1-مفهوم کلی ربوکاپ
3- هدف نهایی
3-1- رشد و پیشرفت ربوکاپ
3-2- جنبه علمی و کاربردی ربوکاپ
4- لسیبون و محل سابتر
4-1- بانیان ربوکاپ 2004
4-2- بودجه
4-3- نحوه پذیرش در مسابقات ربوکاپ
5- لیگ های ربوکاپ
5-1- لیگ فوتبال
5-2- لیگ شبیه سازی
5-3- لیگ ربات های سایز کوچک
5-4- لیگ ربات های سایز متوسط
5-5- لیگ ربات های چهارپا
5-6- لیگ ربات های شبیه انسان
5-7- ربوکاپ نجات
5-8- ربوکاپ نوجوان
5-8-1- مبارزات ربوکاپ جوان
6- ربوکاپ به راستی یک مسابقه جهانی است
7- خلاصه مطلب
8- نتیجه گیری
9- منابع و مأخذ
فهرست شکلها و جداول
مقدمه:
براساس پژوهشی که سازمان ملل متحد آن را انجام داده است تا سال 2007 ربات ها بیش از گذشته همراه و یار ساکنان در خانه ها خواهند شد.
در عرض سه سال میزان کمک و کارآیی ربات ها در خانه ها در کار نظافت، امنیت و سرگرمی هفت برابر بیشتر و قیمت آنها کمتر می شود و در ضمن باهوش تر هم می شوند.
براساس گزارش سالانه سازمان ملل با موضوع (رباتیک در جهان) سوم از 607 هزار ربات خانگی در سال 2003 خریداری شده اند.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله طراحی تقویت کننده ترانزیستوری RF

مقاله طراحی تقویت کننده ترانزیستوری RF در70صفحه قابل ویرایش
فهرست:
فهرست مطالب:

طراحی تقویت کننده ترانزیستوری RF

1.9 مشخصه های تقویت کننده ها

2ـ9 روابط توان تقویت کننده

9-2-1 منبع RF

2-2-9 بهره توان انتقالی

(3 .2. 9) سایر روابط توان

مثال (1ـ9) روابط توان برای یک تقویت کننده RF‌

3. 9 ملاحظات پایدار ی

1. 3. 9 دوایر پایداری

2 .3 .9 پایداری غیر شرطی

مثال 3 .9 دوایر پایداری برای یک BJT در فرکانسهای عملکردی مختلف

مثال 4ـ9 : ناحیه پایدار در مقابل ناحیه ناپایدار یک ترانزیستور

3 .3. 9 روشهای پایدار سازی

رسانای موازی

مثال 5ـ9 پایدار سازی یک BJT

4 . 9 بهره ثابت

1. 4. 9 طراحی یک طرفه

مثال 7ـ 9 : محاسبه دوایر بهره منبع برای طراحی یک طرفه .

2. 4. 9 عدد شایستگی یک طرفه :

مثال 9ـ 9 : تست قابل اجرا بودن طراحی یک طرفه

طراحی دو طرفه

مثال 10ـ 9 : بدست آوردن ضرایب انعکاس تطبیق شده مزدوج همزمان .

مثال 11ـ 9 : طراحی تقویت کننده با حداکثر بهره

4. 4. 9 دوایر بهره توان قابل دسترسی و کاری

بهره توان کاری

مثال 12ـ 9 : بدست آوردن دایره بهره توان کار

مثال 13ـ 9 : طراحی تقویت کننده با استفاده از دوایر بهره کار ثابت

بهره توان قابل دسترس

7.5 دایره های عدد نویز

9.6 دایره های VSWR ثابت .

مثال 9.15: طراحی VSWR ثابت برای بهره و عدد نویز داده شده .

9.7 تقویت کننده های پهن باند و قدرت بالا و چند طبقه ای

9.7.1 آمپلی فایرهای پهن باند.

کاهش عدد نویز در فرکانسهای بالا:

فرکانس جبران شده شبکه های تطبیق:

طراحی آمپلی فایر متعال شده

مدار های فیدبک منفی:

9.7.2 تقویت کننده های قدرت بالا

9.7.3 تقویت کننده های چند طبقه :

9.8 خلاصه

مطالعه بیشتر

مسائل



طراحی تقویت کننده در RF بطور چشمگیری با روشهای مداری فرکانس پایین مرسوم فرق دارد و در نتیجه به بررسی و ملاحظه ویژه ای نیاز دارد . علی الخصوص این واقعیت که موجهای ولتاژ و جریان روی عنصر فعال تاثیر می گذارد ، تطبیق مناسبی جهت کاهش VSWRو جلوگیری از نوسانات (تغییرات ) نامطلوب را ایجاب می نماید . به این دلیل معمولاً اولین قدم برای طراحی این پروسه یک تحلیل پایداری می باشد که به همراه دوایر عدد نویز و بهره جزء اساسی مورد نیاز برای بهبود مدارهای تقویت کننده ای است که اغلب با مقادیر بهره ، بهره هموار ، توان خروجی ، پهنای باند و شرایط با یاس مواجه می شود .
این فصل براساس مطالب گفته شده در فصلهای 2 و3 توسعه یافته است بطوریکه روابط توان خطوط انتقال خروجی برسی شده است .
بر هر حال بر خلاف مدار پسیو ، فصل 9 به ادوات اکتیو می پردازد بطوریکه به نظر می آید بررسی دقیق بهره و فیدبک دارای اهمیت اصلی باشد .
مواردی از قبیل بهره توان یک طرفه و دو طرفه مدار و نمایش گرافیکی آنها در نمودار اسمیت ، نقطه شروعی برای آنالیز گسترده عملکرد تقویت کننده ترانزیستوری فرکانس بالا می باشد

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله علم رباتیک

مقاله علم رباتیک در46صفحه قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
پیشگفتار:
هدف این مقاله بررسی علم رباتیک و آشنایی با دانش و فناوری وابسته به ابزارهای مکانیکی کنترل شونده به وسیله رایانه می‌باشد چون بعضی ها بدین باورند که ربات ها حتماً ماشین های سیار انسان نما هستند که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند.
انتظار می رود مطالب این مقاله برای خواننده ای که آشنایی مقدماتی با ربوتیک و یا اصلاً آشنایی ندارد به سادگی قابل فهم باشد.
به منظور آشنایی خوانده به ربوکاپ نیز مطالبی در این مورد در پایان بیان نموده ایم.

چکیده:
رباتیک دانش وابسته به ابزارهای مکانیکی کنتزل شونده به وسیله رایانه می‌باشد. در اینجا ما شما را با انواع ربات ها از قبیل ساده و پیچیده و ربات هایی که دارای حس‌گر هستند آشنا می کنیم و خواهیم گفت که ربات ها توسط ریزپردازشگرها و ریزکنترل گرها کنترل می شوند. همچنین ویژگی های یک روبات را مطالعه می کنیم.
حرکت در ربات ها مسئله قابل توجهی است و ربات ها را می توان مکرراً برنامه ریزی کرد و چند کاره می باشند و کارآمد و مناسب برای محیط اند. در آخر شما را با تاریخچه Robocup آشنا خواهیم نمود.?

مقدمه:
روباتیک:
روباتیک (یا روبوتیک) دانش و فناوری وابسته به ابزارهای مکانیکی کنترل شونده به وسیله رایانه می‌باشد. برای نمونه ماشین های خودکار روباتیک عموماً در خطوط مونتاژ خودروها مشاهده می گردند.
بر خلاف تصور افسانه ای عمومی از رباتها به عنوان ماشینهای سیار انسان نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند، بیشتر دستگاههای روباتیک در مکانهای ثابتی در کارخانه ها بسته شده اند و در فرایند ساخت با کمک کامپیوتر، اعمال قابلیت انعطاف، ولی محدودی را انجام می دهند چنین دستگاهی حداقل شامل یک کامپیوتر برای نظارت بر اعمال و عملکردها و اسباب انجام دهنده عمل مورد نظر، می‌باشد. علاوه بر این، ممکن است حسگرها و تجهیزات جانبی یا ابزاری را که فرمان داشته باشد بعضی از رباتها، ماشینهای مکانیکی نسبتاً ساده ای هستند که کارهای اختصاصی مانند جوشکاری یا رنگ افشانی را انجام می دهند، که سایر سیستم های پیچیده تر که به طور همزمان چند کار انجام می دهند، از دستگاههای حسی، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای کنترل کارشان نیاز دارند. حسگرهای یک ربات ممکن است بازخورد حسی ارائه دهند، طوریکه بتوانند اجسام را برداشته و بدون آسیب زدن، در جای مناسب قرار دهند.

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
مقاله فوتودیودهای آوالانژ

مقاله فوتودیودهای آوالانژ در22صفحه قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
فوتودیودهای آوالانژ (APDS)
APDS سیگنال را در طی فرایند آشکارسازی تقویت می کنند . آنها از یک اصل مشابه با لوله های «فوتومولتی پلایر» بکار رفته در آشکارسازی تشعشع هسته ای استفاده می کنند . در لوله فوتومولتی پلایر :
1-یک فوتون واحد که بر روی دستگاه عمل می کند یک الکترون واحد منتشر می نماید .
2-این الکترون از طریق یک میدان الکتریکی شتاب داده می شود تا اینکه به یک ماده هدف برخورد نماید .
3-این برخورد با هدف باعث «فیلتراسیون ضربه ای» می شود که الکترون‌های متعددی را منتشر می نماید .
4-این الکترون ها از طریق میدان شتاب می گیرند و به هدف دیگر می‌خورند .

خرید فایل




نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 95/12/26
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 23
کل بازدیدها: 267536

 
بنر 120 * 240