سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو ورزشکار و
دانلود پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو ورزشکار و غیر ورزشکار در 116 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116
پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو ورزشکار و غیر ورزشکار

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو ورزشکار و غیر ورزشکار در 116 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب


چکیده
مقدمه
فصل اول
مقدمه
زمینه تحقیق
هدف تحقیق
اهداف جزئی
اهمیت تحقیق
هدف اساسی تحقیق
متغییرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم
تعریف عملیاتی استرس
سوال تحقیق
فرضیه تحقیق
تغذیه
ورزش
زن و روانشناسی ورزش
مقدمه
تعریف سلامت روان
تاثیر ورزش در سلامت روان
چگونگی مبارزه با بیماری روانی
کنترل اضطراب با ورزش کردن
تغذیه ( این تکه دوباره تکرار شده )
تمریناتی که استرس را کاهش می دهند
نکات مهم
اضطراب
علایم شایع بیماری
علل بروز اضطراب
راههای پیشگیری
روان درمانی
دارو درمانی
مدیریت استرس در ورزش
مدیریت استرس
هدف گزینی
تصویر سازی
رام سازی
کنترل توجه
روانشناسی در ورزش
مرکز روانشناسی ورزشی
استرس و ورزش
ضرورت آمادگی روانی
همایش علمی –ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران آغاز شد
مقدمه
تأثیرات تمرینات یوگا :
فرضیاتی در تبین تأثیرات ورزش
تأثیر ورزش بر حافظه
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور
فصل سوم
مقدمه
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
روش تحقیق
روش آماری مربوط به فرضیه
فصل چهارم
مقدمه
نمایش هندسی جدول توزیع فراوانی
جدول – مقایسه استرس در بین دختران ورزشکار و غیرورزشکار
آمار توصیفی
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و مآخذ
پرسشنامه استرس
تحلیل
کل امتیازات (بخش الف)
بخش ب ) امتیاز صفات شخصی

 

چکیده


هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر ورزش بر روی استرس دختران دانشجو ورزشکار وغیر ورزشکار دانشکاه آزاد اسلامی واحد ابهر ورودی 85 است که زمینه های عنوان شده عبارتند از اینکه آیا استرس بر روی دختران دانشجو ی ورزشکار تاثیر مثبتی دارد وآیا استرس بر روی دختران دانشجوی غیر ورزشکار بیشتر از دختران ورزشکار است و اینکه آیا دختران غیر ورزشکار بیشتر دجار استرس می شوند که جهت آزمون این فرضیه جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان ورودی سال 85 که به ورزش علاقه دارند و به نوعی ورزشکار هستند و دانشجویانی که به ورزش علاقه ندارند و به نوعی ورزشکار نیستند که آزمون استرس برروی آنها اجرا گردیده که این پرسشنامه توسط آندره –ری طراحی شده است که دارای 6 سؤال اصلی است که سؤالات فرعی در آن گنجانده نشده اند که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری فی دو و tمتغیر مستقل استفاده گردیده که چون tبدست آمده از tجدول بزرگتر است و در سطح معنی داری 1% می توان گفت که استرس در بین دختران ورزشکار کمتر از دختران غیر ورزشکار است و همین طور ورزش می تواند تأثیر مثبتی بر روی استرس داشته باشد.

 

مقدمه

 

هرچند امروز مردم از لحاظ جسمی فعالیتهایی دارند ولی فعالیتهای بدنی آنها معمولاً فعالیتهای سالمی نیستند و در اغلب اوقات خود موجب ایجاد استرس می شوند. مثل دویدن با سرعت برای رسیدن به اتوبوس. این فعالیتها جزء فعالیتهای سالم به شمار نمی روند و در نتیجه فرد را بی نیاز از فعالیتهای ورزشی نمی کنند. بنابراین لازم است ساعاتی برای ورزش با هدف خود ورزش کردن نه چیز دیگر، اختصاص داده شود و تمرینات ورزشی سالمی انجام گیرد. کسانی که در برنامه های ورزشی شرکت می کنند فواید زیادی نصیبشان می شود. علاوه بر فواید فیزیکی ورزشی شامل جلوگیری از بیماری قلبی، اضافه وزن، پوکی استخوان و ... دارای فواید روانشناختی عمیق است. از جمله کاهش اضطراب و بهتر از آن ایجاد حفاظت در مقابل استرس.
تاثیر ورزش در پیشگیری و درمان استرس بسیار مهم و شناخته شده است این امر ممکن است به علت اثر ورزش بر روی دستگاه ایمنی بدن باشد. ورزش باعث افزایش فعالیت آنتی کودها می شود و نیز باعث می شود که قبل از اینکه فرصتی برای ضرر رساندن به بدن ما را داشته باشند دفع کنیم. فواید ورزش در ارتقاء و گسترش رفتارها و نگرشهای مثبت و بالا بردن اعتماد به نفس و خودشناسی و عزت نفس که از عوامل مهم در کاهش استرس هستند، شناخته شده است.

 

اهمیت تحقیق


افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هشیار شده اند. استرس عموماً به عنوان بیماری عظیم معاصر و بیماری جدید تمدن درنظر رفته می نمود و به طور فزاینده ای فرض شده که استرس ما را به سمت آسیب پذیری بیشتر اختلالات روانی و جسمی هدایت می کند.
رویدادهای مختلفی از قبیل تولد فرزند، از دست دادن یکی از والدین به علت مرگ یا طلاق، خروج فرزندان از کانون خانواده، بیکاری، مشکلات اقتصادی و ... منجر به استرس می شوند و کنش روی فرد را در قلمرو اجتماعی، روانی جسمی، تحصیلی و خانوادگی تحت تاثیر قرار می دهند.
هر شخص در طول زندگی خود به درجات در معرض موفقیت های استرس زای بالقوه قرار می گیرد. اما اعتقاد به اینکه فرد می تواند بر حوادث استرس زا نسلط داشته باشد کمک می کند به فرد که رویارویی خویش را تعیین کند و بر محیط خویش تاثیرگذار باشد و نتایج مورد علاقه را فراهم کند می تواند عامل مهمی در تعدیل و کاهش استرس باشد تا افراد بتواند موثرتر و کارآورتر عمل نمایند بنابراین باتوجه به اهمیت میزان استرس بین دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در بین دختران قرار گرفته است.
ورزش و تغذیه سالم استرس را کاهش می دهند
هر انسانی در شرایطی خاص و یا بحرانی با استرس روبرو شده است استرس و فشار روحی به غیر از آنکه با شرایط روحی و اعتماد به نفس شخص در ارتباط باشد. با تغذیه و شرایط بدنی نیز مرتبط است.
ورزش صحیح و تغذیه سالم به بدن کمک می کنند تا در کنترل سیستم عصبی، به دست آوردن اعتماد به نفس و کارکردن و فرمان گرفتن صحیح در شرایط بحرانی موفقتر عمل کند.
تحقیقات نشان داده است که اشخاصی که تغذیه سالم دارند و مرتب ورزش می کنند بسیار کمتر از اشخاص دیگر در شرایط بحرانی عصبی می شوند.

 

چگونگی مبارزه با بیماری روانی


مسلماً عدم سازش وجود و اختلالات رفتاری در هر طبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی بسیار مشهود است عوامل مختلفی را می توان در به وجود آوردن یا پایه ریزی عدم سلامت روان ذکر نمود : فشارهای اجتماعی، فقر مادی، اختلافات خانوادگی، تصادفات، بیماریها، مرگ و میرهای پیش بینی نشده و بسیاری از عوامل خانوادگی و اجتماعی همراه با عوامل وراثتی، افراد را دچار عدم تعادل روان می سازد. بنابراین برای پیش گیری از بیماری روانی و حفظ سلامت روان توصیه های مختصری درنظر گرفته می شود :
1 ) سعی کنید به انجام فعالیتهای ورزشی بپردازید زیرا ورزش تنشهای روانی را از بین می برد و اخمها را به لبخند تبدیل می نماید ؛
2 ) در رابطه با نگرانی خود با دیگران صحبت کنید و اگر مشکل جدی است از مراجعه به پزشک روان درمان مضایقه نکنید ؛
3 ) موقعیت خود را بشناسید و به جای جنگیدن با آن خود را با آن سازگار سازید. با تغذیه مناسب ورزش مناسب، استراحت کامل مواظب سلامت جسم خود باشید ؛
4 ) با دیگران معاشرت و دوستی نماید ؛
5 ) برای انجام هر کاری زمان خاص و منظمی را درنظر بگیرید ؛
6 ) در نهایت یاد بگیرید که همیشه خونسرد و فرد راحتی باشید ؛
7 ) در نهایت اگر دارای توانائی لازم برای تحمل درد و رنج باشید و در مواقع لزوم با شهامت و بردباری برخورد نمودید به زندگی و رفاه دیگران غلاقمند بودید و در این زمینه فعالیت داشتید شما از : سلامت روان برخوردارید.





نویسنده : عباس کاظمی
تاریخ : پنج شنبه 94/11/22
 


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 267319

 
بنر 120 * 240